  • 1. Data: 2003-08-08 17:36:55
    Temat: Czy mozna sprzedawac produkt nie majac firmy?
    Od: "Adam" <z...@t...podam>

    Jestem programista i napisalem pewien program. Jest to moj jedyny produkt i
    chce sprzedawac licencje na niego. Czy musze otwierac dzialalnosc
    gospodarcza? Moze wystarczy, ze klienci beda przesylac pieniadze na moje
    prywatne konto, a ja bede wykazywal je w zeznaniu rocznym?

  • 2. Data: 2003-08-08 19:47:23
    Temat: Re: Czy mozna sprzedawac produkt nie majac firmy?
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Adam" <z...@t...podam> wrote in message
> [...]
    > gospodarcza? Moze wystarczy, ze klienci beda przesylac pieniadze na moje
    > prywatne konto, a ja bede wykazywal je w zeznaniu rocznym?

    Hmmm... mysle, ze mozesz to rozwiazac umowa o dzielo bez przekazania praw
    autorskich (czyli, ze klient nie ma prawa rozpowszechniac produktu, ale ma
    prawo go uzywac). Nie wiem jak to sie fachowo nazywa, ale mniej wiecej o to
    chodzi.

    Kania

  • 3. Data: 2003-08-08 20:11:06
    Od: "Adam" <z...@t...podam>

> [...]
    > prawo go uzywac). Nie wiem jak to sie fachowo nazywa, ale mniej wiecej o

    No tak, ale ja chcialbym sprzedawac np. 400 egzemplarzy rocznie (cena na
    poziomie 30 zl)

  • 4. Data: 2003-08-10 16:27:37
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > No tak, ale ja chcialbym sprzedawac np. 400 egzemplarzy rocznie (cena na
    > poziomie 30 zl)

    Hmmm... a w czym problem??

    Kania

  • 5. Data: 2003-08-10 16:50:00
    Od: "Adam" <z...@t...podam>

    > Hmmm... a w czym problem??

    Nie chce podpisywac z kazdym klientem umowy o dzielo, bo to nie ma sensu.
    Chce moc sprzedawac hurtowe ilosci jednego produktu, otrzymywac zaplate na
    prywatne konto i rozliczac sie z tego przed US. Czy jest taka mozliwosc, czy
    tez musze zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza?