  • 1. Data: 2004-03-14 19:09:19
    Temat: Nieudokumentowany dochód
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Witam!

    Jak w temacie - chodzi mi o nieudokumentowany dochód związany z wykonaniem
    usługi w przypadku, kiedy nie został wystawiony rachunek.
    Rozliczam się z fiskusem na zasadach ogólnych - książka przychodów-rozchodów
    bez VAT.
    Czy w tej sytuacji mogę wystawić dokument obejmujący w ciągu miesiąca kilka
    takich prac i co powinien on zawierać ? Ponadto czy jest to prawnie
    dozwolone, czy też muszę na siłę wystawiać rachunek klientowi chociaż on nie
    chce go przyjąć ?

    Jacek "Plumpi"

  • 2. Data: 2004-03-14 22:06:42
    Temat: Re: Nieudokumentowany dochód
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Właściwszą grupą byłaby pl.soc.prawo.podatki i proponuję tam ponowić
    pytanie, bo tam zagląda więcej praktyków. Ale pytanie jest na tyle
    trywialne, że i ja postaram Ci się pomóc. Nieudokumentowany dochód z
    tytułu wykonanej przez Ciebie usługi ujmujesz w dniu jego uzyskaniu w
    książce przychodów, czy też przychodów i rozchodów w zależności od tego,
    jaką masz formę opodatkowania powiększać go o sumę wystawionych danym
    dniu faktur. W wypadku karty podatkowej ewidencjonujesz tylko wystawione
    rachunki.

    Jeśli wspomnianej książki nie trzymasz w miejscu wykonywania usług (bo na
    przykład masz biuro księgowe albo boisz się włamania) to wówczas w miejscu
    działalności musisz mieć ewidencję sprzedaży. Ta ewidencja, to może to być
    dowolny zeszyt, do którego będziesz wpisywał dzienne utargi. Spotkałem się
    również z wypisywaniem codziennie na przykład kwitków bodajże KP, ale z
    tego co wiem, to jest to bez sensu.

    Powyższe podaję od strony praktycznej, bowiem często współuczestniczę w
    kontrolach skarbowych i właśnie takie wymagania mają kontrolujący. Nie
    umiem napisać z jakiego przepisu to wynika, [ponieważ orientuję się w tym
    dość pobieżnie.

  • 3. Data: 2004-03-15 12:31:23
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Wielkie dzięki !