  • 21. Data: 2011-08-19 08:28:42
    Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-18 21:57:23 +0000, "X-Man" <k...@w...pl> said:

    > Zakładam oczywiście, że autorka postu opisała całą sytuację zgodnie z prawdą.

    Przy tym założeniu sprawa jest prosta, bo firma dysponuje nagraniem
    rozmowy, w której autorka akceptuje 340 zł.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2011-08-19 08:32:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Bydlę pisze:

    > Przy tym założeniu sprawa jest prosta, bo firma dysponuje nagraniem
    > rozmowy, w której autorka akceptuje 340 zł.
    > :-)

    gwoli ścisłości - to wg opisanej sytuacji firma twierdzi, że dysponuje
    takim nagraniem, natomiast autorka wątku twierdzi, że nie może
    dysponować. Więc sprawa jednak nie jest prosta. :) Na razie teoretycznie
    mamy słowo przeciw słowu. Więc ciężko rozstrzygnąć.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 23. Data: 2011-08-19 09:02:15
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2011 09:27:22 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Uzasadnione to może być przed zawarciem umowy. Po - już jest
    > nieuzasadnione. Jeśli jakiś kosztów nie jest pewien, powinien podać w
    > umowie widełki.

    Jak nie przewidzi to nie poda. Kodeks Cywilny na to pozwala.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 24. Data: 2011-08-19 09:13:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Henry(k) pisze:

    > Jak nie przewidzi to nie poda. Kodeks Cywilny na to pozwala.

    Jak rozumiem masz na myśli Art 630? Jednak tam jest określone równiez
    postępowanie w takim wypadku, oraz sformułowanie "mimo zachowania
    należytej staranności nie mógł przewidzieć konieczności prac dodatkowych."

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 25. Data: 2011-08-19 09:20:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-19 11:13, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jak rozumiem masz na myśli Art 630? Jednak tam jest określone równiez
    > postępowanie w takim wypadku, oraz sformułowanie "mimo zachowania
    > należytej staranności nie mógł przewidzieć konieczności prac dodatkowych."

    Zwłaszcza paragraf 2 będzie miał zastosowanie, przyjmując, że klientka
    nie wyrażała zgody na wyższe koszty:

    § 2. Przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia,
    jeżeli wykonał prace dodatkowe bez uzyskania zgody zamawiającego.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2011-08-19 09:45:14
    Od: "Kabelek" <k...@g...de>

    > Ja wiem że to jest daleko od zabrać stówkę staruszce czy kredki dzieciom. I
    > tak jak piszesz - prowadzenie działalności wiąże się z ryzkiem. Ale
    > prezentowanie się, że "bronię się przed oszustami z nieuczciwego serwisu foto"
    > wcale nie musi być uprawnione.

    Na moje, to właśnie sewis chce maciągnąć na kase.
    Jeżeli umowa była na 190, a zmieniła się cena i niby wyrażam zgone na nową cenę
    naprawy, to powinna przejść paczka za pobraniem już z nową ceną, a nie na 190
    zł.
    A jeżeli by przyszła z nową na 340 zł, a nie wyraziłem zgody, to by nie została
    odebrana, bo cena była nie zgodna z umową, proste.
    Ewidentne naciąganie, bo dobrze zdawali sobie sprawę, że jak powiedzą ile
    kosztuje naprawa stracili by zlecenie naprawy, a tak postawimy głupią "babę"
    przed faktem dokonanym, i "baba" będzie się cieszyć że ma naprawione i zapłaci.
    A jak nie, to postraszymy sądem i wtedy zapłaci.
    Zresztą to nie pierwszy przypadek takiego naciągania, sam to przerabiałem.
    Nie płacić i niech spadają na drzewo lub idą do sądu

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2011-08-19 11:06:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomości grup
    > Jako osoba prowadząca własny biznes powiem tak, wstyd by mi było przed
    > klientem przyznawać się że taki mam burdel w firmie a już na pewno bym nie
    > śmiał domagać się dopłaty już po wydaniu sprzętu klientowi. Wg. mnie dobry
    > wizerunek firmy jest wart sporo więcej niż te śmieszne 150zł. Zakładam
    > oczywiście, że autorka postu opisała całą sytuację zgodnie z prawdą.

    Teraz dobry wizerunek się nie liczy. Teraz każda firma myśli jak zarobić, aby
    się nie narobić.

  • 28. Data: 2011-08-19 15:21:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl>

    > Może i ktoś w serwisie popełnił błąd, za który zapłacą. Może chcą ciebie
    > wycyckać na 150zł.
    >
    > Ale jeśli naprawa aparatu kosztowała te 340 zł (np. 200+godzina
    > pracy+marża), to ty korzystasz na czyimś błędzie i tyle.
    >
    > Nie zapłacisz więcej?
    > To nie to, że wybroniłaś się przed próbą oszustwa, tylko wykorzystałaś
    > czyjś błąd żeby wyciągnąć stówę.

    Zapłaciła ustaloną cenę i tyle.

  • 29. Data: 2011-08-19 15:25:08
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl>

    > Dwie stówki na starych cenach w markecie to chyba przekoloryzowanie.
    > Serwis to jednak nieco inny profil działalności.

    No tak, notorycznie nie potrafią powiedzieć ile będzie kosztowało i
    notorycznie jest więcej niż podczas zgrubnej oceny. Czy my sr...y tymi
    pieniędzmi by godzić się na to ?!

    > Zwracam uwagę, że zależnie od sytuacji to jest gdzieś między 'wybroniłem
    > się przed niuczciwym serwisem' a 'naciąłem przedsiębiorcę na stówkę i
    > pół - barany złe etykietki ponaklejały'.

    Tu jest akurat ewidentnie: zapłacono ustaloną cenę

  • 30. Data: 2011-08-19 15:26:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > Więc sprawa jednak nie jest prosta. :) Na razie teoretycznie mamy słowo
    > przeciw słowu. Więc ciężko rozstrzygnąć.

    Na razie nic nie wskazuje by ktoś był komukolwiek coś winny skoro zapłacił
    ustaloną cenę.