    From: Papik <p...@a...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nieuczciwy klient
    Date: Sat, 24 Jan 2009 00:28:15 +0100

    W sumie podjalem juz decyzje o toku postepowania ale moze mi ktos podpowie
    inna droga.
    Odezwal sie do mnie klient z prosba o usluge. Wyslalem oferte a potem przez
    miesiac "trwaly negocjacje" na ktorych wyjasnialem klientowi na czym
    polegalaby moja praca i zakres uslug celem ulepszenia infrastruktury IT
    (maja koszmarny burdel w kabelkologii i brak zasad bezpieczenstwa - efektem
    jest olbrzymi syf w sieci powodujacy znikoma przeplywnosc, ktora jest
    kluczowym zagadnieniem przy obrobce AV).

    Jak doszlo do konkretow zorientowalem sie,ze klient wyciaga ode mnie
    kluczowe informacje i nie kwapi sie do podpisania wiazacej umowy (narzucajac
    w propozycjach umowy koszmarnie wysokie i nieakceptowalne kary umowne na
    wypadek wycieku waznych informacji - ktore przy zastanym stanie
    bezpieczenstwa ich sieci pewnie "same wyciekaja" bez ich wiedzy- o czym
    poinformowalem klienta po wstepnej wizji lokalnej).

    W tym momencie poprosilem o podpisanie protokolu z wizyty i zaklepalem na
    protokole 6h z wyszczegolnieniem co bylo wykonane.

    Po raz kolejny wyslalem szczegolowy kosztorys wraz z etapami rozwiazan jakie
    chcialbym zastosowac i.. ucichlo (Swieta i Nowy Rok).

    Odezwalem sie w pierwszym tygodniu stycznia do klienta i dostalem
    odpowiedz,ze: "oferta jest o 20% wyzsza niz konkurencji oraz,ze boja sie
    uzaleznienia ode mnie poprzez systemy *BSD/linux, ktore im zaproponowalem".

    Ostatnia wizyta jaka sie odbyla przed okresem swiatecznym wygladala tak,ze
    klient przekazal mi kompletna dokumentacje swojej sieci wlacznie z haslami
    administracyjnymi etc.
    Ustnie uzgodnilismy,ze jesli podpisanie umowy nie wypali rozliczymy sie po
    moich pierwotnych stawkach z liczby poswieconych godzin.

    Problem w tym,ze jak wyslalem im FV na 6h zaklepanych na protokole + 2h
    wynikajace z dodatkowych konsultacji projektowych - klient odmowil placenia
    tlumaczac,ze
    2h z 8h wystawionych nie zostaly przez niego zamowione i kolejne 2h zostaly
    przez niego zakwestionowane w rozmowie telefonicznej ze mne, czyli proponuje
    zaplate za 4h. Problem w tym,ze wszystkie 8h zaakceptowal ustnie podczas
    rozmow.

    Kosztorys, ktory wyslalem klientowi przedstawia pewny zakres pracy i na
    podstawie tego zakresu malo kumaty informatyk jest w stanie na dzien dobry
    zbudowac sprawnie dzialajaca topologie sieci, ktora uzdrowi chory stan
    panujacy u nieuczciwego klienta. podejrzewam,ze 20% roznicy w cenie polega
    na tym,ze ja sie nagimnastykowalem i przygotowalem ow kosztorys a klient go
    przekazal dalej, co pozwolilo drugiej firmie na obnizenie kosztow wstepnej
    oferty.

    Moja procedura postepowania jest nastepujaca:
    - pomijajac wymiane maili i wyslana FV za potwierdzeniem odbioru do klienta,
    zamierzam po terminie zaplaty FV wystawic note odsetkowa, ktora bedzie
    jednoczesnie wezwaniem do zaplaty. Jesli w ciagu 7dni od otrzymania przez
    klienta noty, nadal bedzie cisza wystawie i wysle przedsadowe wezwanie do
    zaplaty i dam kolejne 7dni.
    Po tym terminie uznam,ze wszelkie polubowne proby rozwiazania sytuacji
    spelzly na niczym i skieruje sprawe do sadu chcac odzyskac swoja naleznosc
    wraz z poniesionymi kosztami sadowymi.

    Czekam na Wasze sugestie.

    --
    * Foto freak: http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net *