    From: "mike" <d...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nierzetelny "fachowiec" od wykończeń
    Date: Mon, 13 Oct 2008 19:52:54 +0200

    Koledzy, koleżanki wspomóżcie:)

    Sprawa wygląda następująco: wzór umowy ściągnięty z Internetu na usługi
    remontowo-budowlane, niestety specyfikacja zakresu wykonywanych prac
    ogólnikowa, czyli: ułożenie glazury i terakoty, biały montaż, malowanie
    ścian. Określona kwota za prace. Zakup materiałów za pieniądze
    zleceniodawcy. Termin zakończenia prac ustalony. Odbiór miał się odbyć na
    podstawie protokołu odbioru. Fachowcowi zostały do ułożenia dosłownie 4
    płytki, fugowanie podłogi, pomalowanie ściany i zamontowanie 2 żyrandoli.
    Jest już po terminie jakieś 3 tygodnie. Fachowiec miga się z przyjazdem i
    dokończeniem prac. Na domiar złego wisi mi ok. 5 tys., dostał na materiały i
    się nie rozliczył w fakturach ani pieniędzy nie oddał. Każdorazowo
    pobierając pieniądze podpisywał się przy kwocie, natomiast nie popdisywał
    się przy rozliczeniu się z pieniędzy, więc można powiedzieć, że wisi na
    jakieś 50 tys., bo faktury są na mnie:) Nie zależy mi na szachrowaniu, a na
    odzyskaniu brakującej gotówki. Cierpliwość moja się skończyła.
    Umowa pomiędzy osobami fizycznymi.

    Pal licho wykończenie, te płytki sam już sobie dokleję. Bardziej mnie
    interesują pieniądze. Jakie rozwiązania i szanse? Istnieje możliwość
    sprzedania takiej tandetnej umowy jakiejś firmie windykacyjnej? Bawić się w
    sprawę cywilną? Część narzędzi kupiłem na siebie i chłopak sobie zabrał nie
    rozliczając się za nie. Jeszcze nie sprawdzałem, czy ich wartość
    przekroczyła 250 pln, jeśli tak, to możnaby było zdopingować wizytą policji.

    Proszę o konstruktywne rady. Wiem, fachowcom się nie wierzy, ale ten to był
    wybitny przyjaciel rodziny, normalnie mucha nie siada...