  • 1. Data: 2003-12-31 18:57:02
    Temat: Nieodplatne nabycie prawa uzytkowania wiecz.
    Od: Marek Bugajski<N...@o...pl>

    Witam
    Pod koniec wakacji zlozylem wniosek do Urzedu Miasta (adresat
    gmina) o stwierdzenie nieodpltnego nabycia na wlsnoscna podstawie
    ustawy z dnia 26 lipca 2001 r. (Dz.U. Nr 113, poz. 1209) zabudowanej
    dzialki, do ktorej obecnie posiadam prawo uzytkowania wieczystego
    (ustanowione w 1985r).
    Pismo zlozylem w sierpniu, wiec juz po wejsciu w zycie nowelizacji do tej
    ustawy, ktora upawnila mnie do takiego nabycia.
    Z urzedu dostalem pismo w ktorym stwierdza sie, ze obecnie moj
    wniosek nie moze byc rozpatrzony bo nie zostalo wydane
    rozporzadzenie wykonawcze.
    Teraz moje pytania:
    Cy to rozporzadzenie nadal nie zostalo wydane? (przeszukalem siec i
    nie trafilem na nie, ani nawet na jakoas wzmianke ze zostalo wydane,
    nawet na stronie rzadowej
    Czy minister ma jakis okreslony czas na wydanie tego rozporzadzenia,
    czy tez tak moze zwlekac w nieskonczonosc?
    Co mam dalej poczac z ta kwestia? Czy mozna to jakos przyspieszyc?
    Czy po wydaniu tego rozporzadzenia moj wniosek zostanie
    rozpatrzony z urzedu, bez koniecznosci skladania go jeszzce raz?
    Co bedzie w sytuacji, gdy rozporzadzenie nigdy nie zostanie wydane a
    amieni sie ustawa i prawo do odplatnego nabycia zostanie wykreslone?
    Czy takie wnioski sie kiedys przedawniaja?
    Czy po ewentalnej zmianie ustawy na moja niekorzysc moge na
    drodze sadowej dochodzic moich praw, jako ze wniosek zlozylem w
    stanie prawnym kiedy prawo to mi przyslugiwalo?(hipotetycznie pytam)

    Pozdrawiam wszystkich
    Marek Bugajski

    -> http://usenet.pomocprawna.info