  • 1. Data: 2005-09-01 14:28:06
    Temat: Nienalezne opłaty wymagane przez administrację
    Od: "iwona" <m...@o...pl>

    Witam,
    jest nieduze osiedle,nie wiem ile mieszkan,ale jezeli to wazne,to mogę się
    dowiedziec.Od maja tego roku administracja wspolnoty mieszkaniowej nakazała
    placenie 30 zl miesiecznie na ochronę.na początku lipca admiistracja
    podpisala umowę z agencją ochrony,tej umowy nikt z mieszkancow nie
    widzial,zawsze są jakies wymowki,nie są znane takze obowiazki ochroniarzy.W
    tej chwili osiedle jest troszke rozkopane,cos robia przy bramie,ale np.od
    kilku dni nic tam sie nie dzieje.Na parkingu podziemnym siedza panowie w
    kurtkach z napisem "ochrona",ale na osiedlu ich nie widac.Na pytania panie
    z administracji nie za brdzo chcą udzielac informacji,pytane o wplacane
    pieniadze raz mowia,zeby nie placic narazie? innym razem,zeby placic a potem
    sobie odliczyc od czynszu.Z mojegu punktu widzenia wygląda to tak,ze firma
    ochroniarska lub aministracja zbiera sobie od kilku miesiecy niemale
    pieniądze,bo 30 zl od lokalu przy kilkuset mieszkaniach to sporo,i za te
    pieniądze dopiero kupuje sprzet i montuje go.Generalnie moje pytanie dotyczy
    tego,czy administarcja nie popelnila wykroczenia zadając od mieszkancow
    pieniedzy za uslugę,ktora nie byla wykonywana?Nie dostajemy ksiazeczke
    oplat,raz na jakis czas przychodzi ktos z administracji i przynosi
    "prognozę" czynszu i na tej podstawie placimy.Kto w takiej administarcji ma
    prawo podjac decyzję,ze ta a nie inna agencja wlasnie bedzie nas
    chronic?Czy jedna osoba,czy takze zarząd lub mieszkancy?Czy powienien byc
    ogloszony np.przetarg i jezeli ta firma ochroniarska zostala wybrana w
    sposob niezgodny z prawem czy umowa z nia jest niewazna?Prace na osiedlu
    trwają od początku lipca,jednak poza tym,ze jest szlaban i budka przy bramie
    nic się nie dzieje.Ja i inni mieszkancy z ktorymi romawialam nie jsetesmy
    zadowoleni,bo jezeli ta firma bedzie nas tak chronila jak teraz sie do tego
    przygotowuje,to nie jest chyba zbyt profesjonalna.Wiem,ze o niektore rzeczy
    z tego listu powinnismy zapytac admnistrację,ale oni unikają udzielania
    odpowiedzi,temat jest dosyc trudny i nikt z nas nie wie,czy administarcja
    działa zgodnie z prawem,czy nie.Dlatego pytamy o to na grupie,zeby się
    troszkę przygotowac do takiej powazniejszej rozmowy z nimi.Szczególnie nie
    podoba nam się to placenie za ochronę od maja,kiedy ochrony nie ma teraz i
    nie zanosi się,zeby szybko działała.Teoretycznie wspolnota powinna placic
    chyba firmie ochroniarskiej juz od lipca,skoro umowa była podpisana w
    lipcu.Tylko,ze wlasciwe nie wiadomo za co placimy i z tego chyba powinno się
    z kolei rozliczyc administarcję,bo trwonia nasze wspolne pieniadze ...
    pozdrawiam serdecznie i będę wdzęczna za rady :-).
    Iwona

  • 2. Data: 2005-09-01 14:40:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    iwona napisał(a):

    > z kolei rozliczyc administarcję,bo trwonia nasze wspolne pieniadze ...

    Przeczytaj sobie najpierw, co to znaczy wspólnota mieszkaniowa

    http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=37

    M.

    PS. I jest na klawiaturze klawisz ENTER. Jego użycie nie jest karane, a
    nawet czasami pomaga ;-)