  • 171. Data: 2015-06-10 13:00:53
    Temat: Re: Netia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > No, powiedzmy, założył optymistycznie że przedłużenie jednej umowy
    > się uda a nie wyszło. Zdarza się. Ale trudno żeby "osoby trzecie"
    > miały ponosić konsekwencje, nie można się nie zgodzić.
    > "Papiery" jednoznacznie świadczą przeciw Niemu (jedna umowa
    > kończąca się w trakcie trwania drugiej).
    > <OT>
    > Z rzadka prawo przewiduje możliwość potraktowania takiego zdarzenia
    > jako podstawy rozwiązania umowy (np. o pracę, włączając w to
    > zobowiązania terminowe np. z tytułu szkoleń), a Poszkodowany chce
> [...]

    Zdarzają się umowy - pisałem - w umowie z Dialogiem miałem taką opcję,
    że sprawdzą możliwość i w razie możliwości dalszego świadczenia w nowym
    miejscu przeniosą tam usługę, a jeśli nie, to mogę wypowiedzieć umowę
    bez kosztów. Problemy tu mamy dwa: Poszkodowany do tej pory nawet nie
    przeczytał umowy, którą zawarł, więc nie wiemy co tam ma zapisane, czy
    ma taką opcję, a jeśli ma, to nie wypowiedział umowy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 172. Data: 2015-06-10 13:24:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Cały czas nie rozumiesz, że umowa na usługi telekom. jaką zawarłeś
    >nie posiada charakteru "otrzymywania" i konieczności ich konsumpcji
    >aby je uznać za świadczone (jaki próbujesz sobie wmówić) ale ma
    >jedynie "charakter gotowości" do ich świadczenia. Nie jest ważne w
    >tym przypadku, czy jesteś w stanie z nich (tych usług) korzystać czy
    >nie. Jeszcze raz: NIE JEST TO WAŻNE. Jest to jedna z cech, które na
    >tyle wyróżniają usługi telekom. od innych, że są dla nich dedykowane
    >regulacje prawne. Stąd Twoje analogie do innych usług (o innym
    >charakterze) są nietrafione.

    No, regulacje sa specjalne, ale czy porownanie takie nietrafione ...
    Gotowosc to jest tez np dostawa pradu czy gazu, albo ciepla (i tu juz
    bywa, ze czy sie bierze czy nie, to placic za "utrzymanie w sieci"
    trzeba).
    Gotowosc to jest takze karnet na silownie czy basen, i g* to
    uslugodawce obchodzi, ze sie przeprowadziles i masz za daleko ...

    Z tym, ze czy gotowosc telekomunikacyjna jest tu wlasciwa ?
    Netia nie jest gotowa do swiadczenia uslug w nowym miejscu, a kara
    umowna sie nalezy.
    A wystawienie faktury za abonament telefoniczny/internetowy, zahacza o
    przestepstwo (poswiadczenie nieprawdy)

    No chyba ze Netia nadal swiadczy uslugi pod starym adresem :-)

    J.

  • 173. Data: 2015-06-10 13:25:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości
    Użytkownik "qwerty"
    >Nie zobowiązał się, bo to ich dobra wola.
    >---
    >I nie mógł się dobrowolnie zobowiązać ? :-)

    a) mogl, ale czy to zrobil ?
    b) i czy masz na to potwierdzenie, najlepiej w formie pisemnej :-)

    J.

  • 174. Data: 2015-06-10 13:33:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "W" napisał w wiadomości

    >Z ciekawości sprawdziłem (bo faktycznie kiedyś to było 2-3 razy
    >więcej) i na
    >stronie netii się nie doszukałęm. Jedyne co to umowa na 6 miesięcy i
    >później

    Netii sie nie ma tez co dziwic, ze nie chce lacza zakladac na miesiac
    czy tydzien ..

    >przechodzi na okres nieoznaczony z taką samą kwotą:
    >" 9.13. P o zakończeniu okresu lojalnościowego wskazanego w pkt 1.2.
    >Umowa
    >ulega automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony bez zmiany
    >wysokości
    >opłat. "

    Co nawiasem mowiac daje sadowi szanse do traktowania takiej umowy jako
    zawartej na bezterminowo.
    Co ma swoje pewne skutki prawne, tym niemniej raczej nie zaneguje, ze
    "wola obu stron bylo swiadczenie uslug przez co najmniej 1 rok"...

    >Inna sprawa, lojalek dłuższych niż 3 lata chyba nigdy nie było (ani
    >na
    >internet, ani na tv).

    Dla konsumentow chyba nie bylo, ale kiedys bodajze UPC podpadl, bo
    zapisal cos w stylu "jesli klient nie wypowie na 30 dni przed
    wygasnieciem, umowa przedluza sie automatycznie na poprzednio umowiony
    okres".
    Czyli ponownie na rok, dwa, trzy ...

    J.

  • 175. Data: 2015-06-10 19:06:08
    Od: W <w...@w...pl>

    J.F. wystukał, co następuje:

> [...]
    > zapisal cos w stylu "jesli klient nie wypowie na 30 dni przed
    > wygasnieciem, umowa przedluza sie automatycznie na poprzednio umowiony

    To przez chwilę było i w Netii (auto-odnowienie na rok) i dłużej (zwłaszcza
    firmowo) w Orange. Innych ISP nie kojarze.

  • 176. Data: 2015-06-10 20:45:37
    Od: Kubuś Puchatek <k...@w...pl>

    W dniu 10.06.2015 o 19:06 W <w...@w...pl> pisze:

    > J.F. wystukał, co następuje:

    > To przez chwilę było i w Netii (auto-odnowienie na rok) i dłużej
    > (zwłaszcza
    > firmowo) w Orange. Innych ISP nie kojarze.

    Neostrada (na 6 miesięcy).

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 177. Data: 2015-06-13 16:40:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jun 2015, J.F. wrote:

    > No chyba ze Netia nadal swiadczy uslugi pod starym adresem :-)

    A wtedy to już może być bardzo śmiesznie (jak dla kogo,
    bo dla wątkotwórcy niekoniecznie).
    Poszkodowany idzie do sądu:
    - Netia nie świadczyła mi usług, a chce pieniędzy!
    Netia:
    - jak nie świadczyliśmy, świadczyliśmy! Cały czas!
    Mało, tu mamy sprawę prokuratorską, bo z tego łącza
    dokonano jakiegoś przestępstwa i dostaliśmy wezwanie
    w roli świadka!
    Poszkodowany: blednie
    :]

    pzdr, Gotfryd

  • 178. Data: 2015-08-01 17:03:29
    Od: Chefu <b...@g...com>

    Poszkodowany wrote:

    > A przeprowadzka "bo tak muszę"? A wcześniej nie wiedziałem, że będę
    > musiał. Bo nie wiedziałem - planowałem mieszkać tam dłużej.

    Weź umowę na kredyt, musisz wyjechać, to czy myślisz że kogoś to interesuje
    i w związku z tym skasuje umowę....? LOL
    Podpisujesz umowę na 1rok na swiadczenie usłyg telekomunikacyjnych w lokalu
    1 na ulicy 1 Kukułek, to masz zadbać o swoje interesy by korzystać z tych
    usług, więc dla Twojego dobra jest mieszkać pod tym adresem by korzystać z
    usług za których świadczenie zdecydowałeś się płacić.

    > Gwoli wyjaśnienia, co to znaczy, że "musiałem": nie przedłużono ze mną
    > umowy najmu. Po prostu i zwyczajnie. Mimo wcześniejszych sugestii, że
    > będzie przedłużona.

    > Właśnie o to chodzi, że NIE ŚWIADCZYLI tych usług. Ale forsy to chcą...

    Forsę chcą bo podpisałeś umowę na czas określony, zdecydowałeś się korzystać
    z usług np od 1.2014 do 1.2015 to musisz płacić nawet jak nie korzystasz,
    jeżeli istniała możliwość nie przedłużenia umowy najmu lokalu to chyba jest
    logiczne iż nie było rozsądne brać usługi komunikacyjne na umowę czasowo
    określoną przekraczającą Twoją umowę najmu lokalu.

    Nie rób głupiego Franka z siebie.

  • 179. Data: 2015-08-05 16:50:56
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Poszukałbym orzecznictwa, iż za usługę niewyświadczoną zapłata się nie
    należy - na przykładzie czesnego za szkoły wyższe.

  • 180. Data: 2015-08-06 14:57:16
    Temat: Re: Netia chce pieni�dzy za us�ugi, kt�rych dla mnie nie �wiadczy�a
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 sierpnia 2015 16:50:57 UTC+2 użytkownik i? 1/2 i? 1/2 i? 1/2 i? 1/2
    í(R)>í 1/4 ? napisał:
    > Poszukałbym orzecznictwa, iż za usługę niewyświadczoną zapłata się nie
    > należy - na przykładzie czesnego za szkoły wyższe.
    A była niewyświadczona?
    Uważasz że jeśli masz umowę na 50 programów tv popsuje się Tobie telewizor więc nie
    będziesz tv oglądał to umowa niewyświadczona?