  • 1. Data: 2003-09-13 21:39:49
    Temat: Nastepne pytanie Abonament RTV
    Od: "Marcin S." <m...@o...pl>

    Witam,

    czy jest mozliwe:

    sporzadzic na pismie umowe sprzedazy odbiornika TV powiedzmy dziadkowi ktory
    nie ma obowiazku oplacania abonamentu, a pozniej druga umowe o wynajecie
    tegoz odbiornika ? Czy to zlikwiduje przymus placenia podatku przeze mnie ?
    Czy da sie tak obejsc ten chory podatek ?
    Przegladalem posty na grupie i nic nie znalazlem na ten temat. Posiadam
    zarejestrowany (niestety) odbiornik i chcialbym sie dowiedziec o prawne
    aspekty takiego manewru. Czy moglby sie wypowiedziec jakis prawnik ?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2003-09-13 21:53:48
    Temat: Re: Nastepne pytanie Abonament RTV
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin S." napisał:

    | czy jest mozliwe:
    | sporzadzic na pismie umowe sprzedazy odbiornika TV

    To nie jest konieczne. Zresztą nie trzeba być właścicielem by mieć obowiązek
    zarejestrowania odbiornika i uiszczania opłat za posiadanie, lecz
    posiadaczem.

> [...]
    ?
    | Czy da sie tak obejsc ten chory podatek ?

    Bez kombinowania z umowami wystarczy pójść z książeczką RTV do urzędu
    pocztowego i przerejestrować książeczkę na dziadka, który jest zwolniony z
    opłat z racji wieku. Oczywiście, dziadek powinien mieszkać w miejscu gdzie
    jest odbiornik.

    Pozdr.,

  • 3. Data: 2003-09-13 22:17:36
    Od: "Marcin S." <m...@o...pl>

    Witam,

    dziekuje za naprawde ekspresowa odpowiedz.

    A co do sprawy to kurka wlasnie sek w tym ze dziadek nie mieszka w tym samym
    miejscu. A tak apropos jaka jest roznica pomiedzy posiadaniem a
    wypozyczeniem ? Chodzi mi konkretnie o kruczki jakies zeby pozbyc sie tego
    haraczu. Bo nie mam pojecia na jakiej innej podstawie wyrejestrowac
    odbiornik. A wogole to czy trzeba umotywowac dlaczego sie wyrejestrowuje ?
    Czy ktos juz probowal wypisac sie z kregu posiadaczy (zarejestrowanych)
    odbiornikow ?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2003-09-14 05:22:56
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin S." napisał:

    | A wogole to czy trzeba umotywowac dlaczego sie wyrejestrowuje ?
    | Czy ktos juz probowal wypisac sie z kregu posiadaczy (zarejestrowanych)
    | odbiornikow ?

    Nie, motywować nie trzeba. Wystarczy zabrać książeczkę RTV i pójść na
    pocztę. Wypełnia się jakiś końcowy odcinek z książeczki, pracownik zabiera
    też okładkę książeczki.

  • 5. Data: 2003-09-14 08:29:02
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin S." <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    a po co kombinowac?

    po prostu wyrejestruj i juz, kto ci sprawdi czy masz tv w domu?
    musieli by przyjsc z nakazem, a nakazu na to nikt nie wyda :)

  • 6. Data: 2003-09-16 06:58:57
    Od: "pierwek" <p...@o...pl>

    SzerszeN <s...@t...pl> napisał(a) w artykule
    <iFV8b.125056$ef4.1195778@news.chello.at>...
    > a po co kombinowac?
    >
    > po prostu wyrejestruj i juz, kto ci sprawdi czy masz tv w domu?
    > musieli by przyjsc z nakazem, a nakazu na to nikt nie wyda :)

    Widzę po kilku postach że jesteś bardzo naiwny... Jeżeli zaczną chodzić i
    sprawdzać to będą mieli potrzebne uprawnienia. Natomiast kiedy to będzie i
    czy wogóle to inna para kaloszy. BTW sprawdzanie już kiedyś było (jakieś
    30-40lat temu) nie jest to pomysł obecnej władzy.

    pozdrawiam

    P.

  • 7. Data: 2003-09-16 14:04:38
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pierwek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Widzę po kilku postach że jesteś bardzo naiwny... Jeżeli zaczną chodzić i

    to twoja dosc powierzchowna opinia :)

    > sprawdzać to będą mieli potrzebne uprawnienia. Natomiast kiedy to będzie i
    > czy wogóle to inna para kaloszy. BTW sprawdzanie już kiedyś było (jakieś
    > 30-40lat temu) nie jest to pomysł obecnej władzy.

    na dzien dzisiejszy musieli by miec nakaz, a rozmawiamy wlasnie o takim
    dniu, a nie o ewentualnej zmianie prawa, bo ewentualna zmiana prawa moze
    dotyczyc np zniesienia tego kretynskiego haraczu