  • 11. Data: 2003-05-04 20:12:20
    Temat: Re: Naruszenie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A do tego czasu, po prostu, przedsiębiorcy przystosowując się do nowej
    > ustawy powinni na swoich stronach umieszczać oświadczenie, że adres tam
    > umieszczony jest przeznaczony do przesyłania ofert handlowych, czy coś w
    tym
    > guście.

    He he... z powodu naszej ustawy na takie oświadczenia należałoby
    namówić firmy z całego świata, bo ustawa nie czyni wyjątków :-))

    Pix

  • 12. Data: 2003-05-04 20:43:19
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    W takim razie może ktoś może to podsumować i wyciągnąć wnioski? Bo ja na
    prawie się nie znam. Ale czy można w świetle tego wszystkiego co się
    przewijało wysłąć następującą ofertę.

    Jest firma XXX i ma swoją stronę gdzie podane są poszczególne adresy do osób
    zajmujących się w danej firmie różnymi rzeczami.
    Jedna osoba zajmuje się X druga Y idt.
    Moja firma produkuje produkt Y więc wysyłam do pana w firmie XXX który jest
    odpowiedzialny za rzeczy Y oferte współpracy.
    No właśnie czy tak można czy to już podpada.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 13. Data: 2003-05-04 21:05:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | He he... z powodu naszej ustawy na takie oświadczenia należałoby
    | namówić firmy z całego świata, bo ustawa nie czyni wyjątków :-))

    No cóż, Internet zrobił z nas globalną wioskę. Dla tego jestem przekonany,
    że sytuacja już dojrzała do tego, by wielcy tego świata usiedli przy
    okrągłym stole i podpisali konwencję o prawie w Internecie. Następnie
    przetłumaczyć ją na języki narodowe i już. Wówczas w całym świecie będzie to
    samo prawo. Jak każde państwo będzie stanowić swoje prawo, to biorąc pod
    uwagę, że w sieci można naprawdę niezauważalnie przekroczyć granice
    państwową, bardzo szybko się okaże, że każdy z nas może okazać się
    przestępcą.

    Po za tym, choć ustawa nie ogranicza obowiązywania do terenu RP, to jednak
    pewne ograniczenie stanowi kodeks wykroczeń. Powstanie tu problem z
    określeniem miejsca popełnienia przestępstwa. Czy miejscem tym jest miejsce
    nadania, czy odbioru przesyłki oraz jakie prawo stosować do przesyłki
    pomiędzy dwoma stronami różnych narodowości? Jeśli za miejsce wykroczenia
    uznać miejsce skutku, to ustawa w tym wypadku nie będzie miała zastosowania,
    albowiem nie umieszczono w niej wprost wskazania, że obowiązuje również za
    granicą.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 14. Data: 2003-05-05 19:23:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    jest
    | odpowiedzialny za rzeczy Y oferte współpracy.
    | No właśnie czy tak można czy to już podpada.

    Moim zdaniem nie jest to wykroczenie, albowiem choć może i wyczerpuje
    znamiona wykroczenia opisane w ustawie o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną, to jednak nie zawiera ogólnego znamienia wykroczenia, nie
    jest szkodliwe społecznie. Ale jest to moje indywidualne zdanie i nie wiem,
    w jakim kierunku pójdzie orzecznictwo.

  • 15. Data: 2003-05-05 22:22:56
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Bartek wrote:
    > No właśnie czy tak można czy to już podpada.

    To do niego zadzwon i takowa zgode uzyskaj!

  • 16. Data: 2003-05-13 09:16:24
    Od: "Jupeter" <j...@o...pl>

    I co, zadzwonię - a potem on mnie i tak oskarży o wysyłanie "niezamówionej
    oferty handlowej".
    Jak ja będę mógł udowodnić rozmowę telefoniczną? Chyba że mam nagrywać
    rozmowy telefoniczne (ale dla mnie to czysta paranoja !!!)

  • 17. Data: 2003-05-13 09:23:07
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > Jak ja będę mógł udowodnić rozmowę telefoniczną? Chyba że mam nagrywać
    > rozmowy telefoniczne (ale dla mnie to czysta paranoja !!!)

    Jeśli zalezy Ci na mocnych dowodach to im powiedz aby
    przysłali zgodę pisemnie i aby papier był podpisany przez
    osobę do tego upowaznioną.

    Pix