  • 1. Data: 2008-09-19 09:41:20
    Temat: Naprawienie szkody - wybór wykonawcy
    Od: "j...@g...com" <j...@g...com>

    Sytuacja wygląda następująco:
    2 miesiące temu wprowadziłem się do nowego mieszkania, kupionego od
    developera. Krótko po tym, jak zacząłem normalnie eksploatować
    mieszkanie, dostałem informację od konserwatora budynku, że robi się
    zaciek w garażu wokół rury kanalizacyjnej od pionu, idącego przez moje
    mieszkanie. Jako, że moje mieszkanie jest na parterze, a wyżej jeszcze
    nikt nie mieszka, padło podejrzenie, że skopałem coś instalując u
    siebie prysznic. Uszczelniłem go, ale nic to nie dało. Po serii testów
    doszedłem do tego, że uszkodzenie musi być gdzieś przy pionie.
    Konserwator zgodził się z tym, wysłał dwóch robotników, którzy wykuli
    kilka płytek w podłodze łazienki i dostali się do trójnika spinającego
    rury. Okazało się, że jest on uszkodzony. Po krótkiej wymianie zdań
    zgodzili się, że uszkodzenie musiało powstać na etapie montowania
    instalacji lub wykonywania posadzki, w każdym razie w trakcie prac
    wykonywanych przez developera. Panowie wymienili trójnik, a na moje
    pytanie o doprowadzenie łazienki do ładu stwierdzili, że to "przyjdzie
    ktoś inny zrobić".
    Przechodząc do sedna: obawiam się, po doświadczeniach z tym
    developerem, że jego ludzie nie przywrócą mi łazienki do takiego
    stanu, w jakim była (skomplikowanie prac) i wolałbym, aby prace te
    wykonała ta sama osoba, która kładła mi płytki w łazience. W Art 363
    par 1 KC jest napisane, że "Naprawienie szkody powinno nastąpić,
    według wyboru poszkodowanego, bądź przez przywrócenie stanu
    poprzedniego, bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej.". Czy
    wobec tego mogę zlecić naprawienie posadzki zaufanemu glazurnikowi, i
    wezwać developera do pokrycia kosztu z faktury, czy też developer może
    wyprzeć się, że ma swoich ludzi, którzy mogą naprawić tą szkodę
    niższym, dla developera, kosztem?

  • 2. Data: 2008-09-19 13:16:25
    Temat: Re: Naprawienie szkody - wybór wykonawcy
    Od: " 666" <u...@w...eu>