    From: Paweł <l...@b...klub.chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Naprawa pogwarancyjna Canon
    Date: Thu, 7 May 2009 11:02:30 +0200

    Witajcie,

    Sorki za lekki off topic, ale widziałem tu takie zapytania dotyczące praw
    konsumenckich...

    Mój przypadek to kolejny przykład kłopotów konsumenckich, a mianowicie...

    Kupiłem parę lat temu w sklepie w Polsce aparat Canon A70.
    Działał do czasu aż się zepsuł ... (raz na jakiś czas obraz i robione
    zdjęcia były fioletowe).

    Na oficjalnej stronie Canona odnalazłem mój przypadek usterki i informację,
    że Canon naprawia tę usterkę dożywotnio bezpłatnie.

    http://www.canon.pl/Support/Consumer_Products/produc
    ts/cameras/Digital_Compact/Powershot_A_series/PowerS
    hot_A70.aspx?type=important&faqtcmuri=tcm:125-522149

    Oficjalny serwis Canon'a (na Żytniej w W-wie) potwierdził zgodność usterki z
    oświadczeniem Canona i po miesiącu wymienił mi przetwornik ale równocześnie
    stwierdził, że nie może teraz skalibrować urządzenia więc albo dopłacę 500
    zł za nowe części albo oddadzą mi niesprawny aparat (robi teraz podobno
    "dobre" zdjęcia ale nieostre).

    Czy można tak wybiórczo traktować poszczególne etapy naprawy?
    Czy serwis może zreperować aparat "za darmo" a żądać dopłaty za kalibrację?
    Może chcą ściemniać z tą "bezpłatną" naprawą a i tak zarobić kasę na
    nieopłacalnej naprawie?
    Czy jest jakiś standardowy czas "odpowiedzi serwisowej" w którym powinni
    naprawić aparat?
    Czy można się na coś powołać (paragraf), UOKiK???

    Wiem, że aparat jest stary, ale przynajmniej moje dziecko by miało na czym
    się uczyć robienia zdjęć.

    Pozdrawiam,

    Paweł