    From: Axid <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Naprawa gwarancyjna telefonu
    Date: Mon, 18 Apr 2011 21:47:31 +0200

    Na początku witam wszystkich szanownych Grupowiczów

    Jakiś rok temu kupiłem mojej mamie telefon Samsung Avila w sklepie z
    telefonami komórkowymi na pasażu w markecie. Specjalnie wybrałem nowy
    telefon żeby mieć gwarancję 2 lata. Mogłem wybrać tańszy z gwarancją 3
    miesięczną. Po około roku czasu telefon oczywiście się popsuł, więc
    wziąłem telefon zapakowałem w oryginalne pudełeczko i z paragonem
    zaniosłem do sklepu. Pan przyjął go na naprawę gwarancyjna i po 2 tyg
    miałem odebrać już sprawny telefon. Po 2 tygodniach okazuję się że
    jednak telefon jest nienaprawiony i sprzedawca zarzuca mi brak karty
    gwarancyjnej - oczywiście żadnej karty gwarancyjnej nie dostałem przy
    zakupie. Sprzedawca twierdzi że "spróbuje" go oddać na gwarancję na
    podstawie jakiejś zbiorowej faktury i że muszę czekać i że nie wiadomo
    kiedy będzie to naprawione. Minęło już 14 dni roboczych a telefon dalej
    jest nie naprawiony.

    I teraz moje pytanko: czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy albo
    wymiany telefonu na nowy, skoro teoretycznie sprzedawca nie wywiązał się
    czasu naprawy gwarancyjnej? Jak mogę "zmusić" sprzedawcę żeby
    potraktował mnie poważnie? Są jakieś przepisy regulujące tą kwestię?