    From: "Neo[EZN]" <_...@h...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Najazd policji na firme - jaka kara?
    Date: Thu, 26 Jan 2006 16:31:36 +0100

    Witam!

    Dzisiaj policjanci wpadli do firmy w której pracuję i za pomocą ściągniętych
    z Gdańska informatyków "przetrzepali" twarde dyski na wszystkich
    komputerach. Okazało się było sporo programów które nie miały licencji a
    były zainstalowane na komputerze lub znajdowały się ich pliki instalacyjne.
    Wbrew temu co znalazłem w archiwum - panów policjantów nie interesowały
    jedynie produkty firmy Symantec i Microsoft ale i wszystko to co miało w
    miarę dużą wartość i nie miało licencji (Win Zipy, Total Commandery,
    WinRary, proste edytory tekstowe ich nie interesowały). Pracodawca zpewniał
    mnie że wszystko jest legalne więc mam czyste sumienie i wiem że do mnie się
    nie przyczepią ale interesuje mnie to jaką mogą dostać karę finansową
    właściciele firmy za każdy nielegalny program? Czy np. kilkukrotność
    wartości programu czy w jaki sposób to się nalicza? (było kilka kopii
    Windowsa XP, Office, instalka 3D studio, indesign, illustrator, quark :-O )

    A na firmę kontrolę sprowadziła prawdopodobnie była pracownica, zwolniona
    kilka miesięcy temu (nie wywiązywała się ze swoich obowiązków), która
    obiecała że da im cios poniżej pasa za to że ponoć nie zapłacili jej pensji
    za ostatni miesiąc pracy.

    Także strzeżcie się ale o kontrolę w domu nie ma co się martwić (tak
    policjanci zapewniali, no chyba że handluje się nielegalnym softem albo
    rozpowszechnia dziecięcą pornografię).