    From: Almighty <"almighty[wytnij]"@icpnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nadgodziny - to obowiazek pracownika, czy dobra wola ?
    Date: Sun, 26 Jun 2005 22:05:48 +0200

    Witam!

    Staram sie na wzorowego pracownika. W pracy zawsze usmiechniety, pomocny
    i pracowity. Klienci - bardzo zadowoleni. W mojej firmie to nietrudne,
    bo od sprzataczki po szefow same gbury. Ale nie o tym chcialem pisac.

    Nie wykrecam sie od nadgodzin. Lubie swoja prace i to co robie (choc
    czasami jest to tak nuzace...). Problem mam z nadgodzinami. Wysiedzialem
    ostatnio ponad 60h - co mnie za to spotkalo? Przez tydzien, dzien w
    dzien op****l. A to ze nie posprzatane, a to ze cos nie zrobione (zawsze
    przeciez moze byc na stanowisku czysciej i zawsze mozna bylo zrobic
    wiecej...) itp.
    I co, wyplata. Liczymy i wyszlo niecale 5 zl / h (technik informatyk,
    nie z gornej polki, ale zawsze chwalony i bez problemu wszystko w firmie
    dziala jak nalezy). Koledzy z magazynu, za przerzucanie kartonow dostaja
    czesto 15 zl / h, a nie pracuja o 2 w nocy.

    Obiecalem sobie, ze nie bede pracowal nadgodzin. Godzina 16 i do domu, a
    w domu kasuje katalog ,,Firma" i zajmuje sie odpoczynkiem, a nie praca. I
    co? Od szefa i dyrektora sie dowiedzialem, ze praca w godzinach
    nadliczbowych to moj OBOWIAZEK !! Szef mowi, ze zostaje po godzinach to
    zostaje i koniec !! Nie ma o czym dyskutowac, przeciez to jest firma!

    No mi sie zawsze wydawalo, ze nie obowiazek tylko taka troche dobra
    wola, obustronne porozumienie i godziwe wynagrodzenie za to...

    Rozmawialem dzis z rzeczoznawca BHP - potwierdzil mi, ze nie mam
    obowiazku pracowac nadgodzin, chyba ze mam jakies zaleglosci powstale z
    mojej winy.

    Prosba: czy potwierdzi mi ktos jeszcze zdanie pana rzeczoznawcy ?
    Najchetniej poparte paragrafem, bo niestety nieudalo sie tego
    wygooglowac (znalazlem tylko jak dlugo godzinowo mozna pracowac
    nadliczbowo).

    Z gory serdeczne dzieki
    Z pracowniczym pozdrowieniem