  • 11. Data: 2006-11-16 21:12:40
    Temat: Re: NOWA AKCYZA
    Od: "komorowa" <k...@i...net.pl>

    > Mówisz że minster może określić MAKSYMALNĄ cenę "detaliczną"?
    > :)
    > Cena detaliczna jest określana przez sprzedawcę w postaci nadruku
    > itp, np. na papierosach, wtedy *nie wolno* sprzedać takiej paczki
    > drożej (ale wolno taniej!) bo akcyza byłaby zaniżona.
    > Ale to sprzedawca (a ściślej: tej kto jest podatnikiem akcyzy, kiedyś
    > opisywano - chyba tu - "kiosk który ma drożej", a mógł on sam być
    > akcyzowcem, zakazu nie ma) ją ustala!
    > IMO byłoby to naciągnięcie przepisu.

    Maksymalna cena detaliczna, która moze zostac okreslona dla pewnej grupy
    wyrobow akcyzowych zharmonizowanych takich jak np. papierosy nijak ma się do
    wartości katalogowej bo sa to dwie zupełnie odrebne kwestie.

    >Art. 8. Dla wymiaru akcyzy stawki akcyzy są wyrażane w:

    >1) procencie podstawy opodatkowania;

    i tak tez pozostanie. okreslenie wartosci katalogowej pojazdu stanowić
    bedzie podstawe opodatkowania i punkt odniesienia do zastosowania
    odpowiedniej stawki podatku (3,1% lub 13,6%).

  • 12. Data: 2006-11-16 22:15:50
    Od: "> Prezes Damian <" <e...@w...pl>

    Użytkownik "> Prezes Damian <" <

    Spoko - jednak nie bedzie naliczania od wartosci katalogowej.
    Tutaj wiecej :)
    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1839.27.913.2.13.2.0.1.htm

  • 13. Data: 2006-11-18 00:01:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, komorowa wrote:

    > i tak tez pozostanie. okreslenie wartosci katalogowej pojazdu stanowić
    > bedzie podstawe opodatkowania

    Nie mam zdrowia sprawdzać czy gdzieś nie ma zapisu jak w VAT - że
    podstawą jest "obrót". Ale IMO dziwne by było jakby nie :)

    pzdr, Gotfryd
    (nieakcyzowiec)