  • 1. Data: 2005-12-20 20:07:59
    Temat: NIP a odszkodowanie z PZU
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Witam,
    Czy potrzebny jest PZU mój NIP, jeżeli:
    1. Otrzymuje odszkodowanie z OC sprawcy
    2. Nie prowadze działalności gospodarczej
    3. Mój samochód jest prywatny
    4. co jeszcze?

    Dzięki.

    --
    pzdr
    Agryppa

    Cyfrowy klucz publiczny / Digital public key
    http://agrypa1.atspace.com/klucze/agrypa_onet-public
    .asc

  • 2. Data: 2005-12-21 14:50:47
    Temat: Re: NIP a odszkodowanie z PZU
    Od: "mival" <mival(pitolony_spam)@wp.pl>

    Użytkownik "Agryppa" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy potrzebny jest PZU mój NIP, jeżeli:
    > 1. Otrzymuje odszkodowanie z OC sprawcy
    > 2. Nie prowadze działalności gospodarczej

    IMO nie. Nie spotkałem się z tym jeszcze w przypadku likwidacji szkód
    komunikacyjnych (przy powyższych założeniach oczywiście).
    Pozdrawiam,

    mival

  • 3. Data: 2005-12-21 15:16:47
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    mival wrote:
    > IMO nie. Nie spotkałem się z tym jeszcze w przypadku likwidacji szkód
    > komunikacyjnych (przy powyższych założeniach oczywiście).
    PZU dzis wytłumaczyło mi (urzednik), że ich program komputerowy jest tak
    skonstruowany, że prosi o NIP, dlatego mnie o niego proszą. czy to nie jest
    wyłudzanie informacji? Mam jeszcze troche czasu na dostrczenie. ciekawy
    jestem czy są jakies prawne obrwarowania, kiedy instytucja ma obowiązek
    pobrać NIP, a kiedy nie.

  • 4. Data: 2005-12-21 17:12:27
    Od: "mival" <mival(pitolony_spam)@wp.pl>

    > PZU dzis wytłumaczyło mi (urzednik), że ich program komputerowy jest tak
    > skonstruowany, że prosi o NIP, dlatego mnie o niego proszą. czy to nie
    jest
    > wyłudzanie informacji?

    Czy jest to wyłudzanie to nie wiem. Z doświadzenia w pracy z oprogramowaniem
    w jednym z TU: nie podawaj swojego NIPu - na pewno mają jakiś zastępczy (w
    formacie 000-000-00-00, który omija system (w przypadku np. błędnego podania
    wartości). Najbardziej denerwuje mnie tłumaczenie urzedników vel. innych
    obsługujących komputery - "system się zepsuł" albo "komputer tak chce".

    Pozdrawiam,

    mival