  • 11. Data: 2019-03-25 16:44:21
    Temat: Re: Montaz okien polaciowych
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 20 marca 2019 08:07:39 UTC+1 użytkownik miumiu napisał:

    > Z calym szeregiem, i dwoma innymi szeregami bo wspolny jest grunt.

    To sobie nieźle ten deweloper wymyślił, a przy okazji Ciebie wpuszcza w kanał.
    Nie chciało mu się dzielić działki (i za to płacić), nie chciało się bujać z
    upublicznianiem dróg dojazdowych - więc wam zrobił wspólnotę na 48 lokali. Czyli na
    tyle dużą, że kłopoty na pewno będą.

    > Rozumiem, ze wewnatrz poddasza moge robic co chce (w sensie wspolnocie nic do
    tego),

    Ale pamiętaj, że skoro masz je notarialnie "uwłaszczone", to i powierzchnia użytkowa
    mieszkania się zwiększa i będziesz płacił więcej na utrzymanie części wspólnej niż
    inni.
    Marną rekompensatą jest większa waga głosu na zebraniu.

    > natomiast dach (i elewacja?) są w spolne i nawet jesli cos nie wymaga
    > pozwolenia na podowe czy zgloszenia, to nadal wymaga zgody wspolwlascicieli?

    Tylko w takich przypadkach, gdy ktoś się prawem przejmuje (albo w ogóle je zna) -
    albo gdy wspólnota poda takiego kogoś do sądu.
    Reklam na elewacji bez uchwały wspólnoty nie wolno wieszać (ale można i czekaj tatka
    latka, jak ktoś z tym coś zrobi).
    Ty sobie okna dachowe montujesz i masz większą PU - i płacisz za to aż sprzedasz to
    mieszkanie, inni sobie zrobią potem i będą korzystać bez wliczania strychu do PU.
    Jedyne co masz z tego dobre to to, że jak sobie jakiś to zrobi, to na pewno Twojego
    mieszkania nie zaleje ;>
    Ale jak macie tam pod spodem halę garażową, to już ją zalać może.

    W każdym razie wróżę akcje z podziałem działki na minimum 3 wspólnoty plus jeszcze
    wydzielenie dróg dojazdowych itp. akcje.

    A, i jeszcze pytanie, jak to będzie adresowane?
    W DC przy bodajże Modlińskiej chyba 250-coś (tak pod lasem, blisko granicy z
    legionowem) jest takie osiedle - numery mają chyba do 258X, a może nawet 258Y ;>

    Zaś koło mnie zbudowali ostatnio w miejscu takiej zrujnowanej chatynki
    5-kondygnacyjny budynek - na parterze 3 garaże i wejścia do 3 klatek, w każdej klatce
    2 mieszkania po 2 kondygnacje (tak po sto kilka m^2) - i ma adresy Obrzeżna 18G
    (mieszkania 1 i 2), 18H (też 2 mieszkania) i 18J (również dwa mieszkania).
    Od G się zaczyna, bo ta chatynka była ostatnią z szeregu segmento-willi przy
    chodniczku prostopadłym do Obrzeżnej.
    Wspólnota jedna, ale że 6 mieszkań to jest to tzw. "mała" wspólnota - choć pytanie,
    czy to lepiej czy gorzej...

    > Warsztacik w sensie elektroniczny a nie kuznia czy tokarnia ;) Z dziura w
    > stropie nie ma problemu bo to jego konstrukcja to dolne poziome belki
    > wiazarow dachowych. W projekcie budowlanym jest uwaga o mozliwosci zmian na
    > strychu pod katem przystosowania na uzytkowe. Jest nawet podloga z OSB
    > narysowana choc deweloper jej nie robi. Jest wpisana mozliwosc montazu okien
    > polaciowych. Wiazary sa dosc solidne z jetkami, slupkami. Ostatecznie
    > postanowilem, ze okna dachowe zamontuje mi deweloper na etapie aktualnej
    > budowy.

    Aaa, skoro w projekcie przystosowany to aż szkoda nie skorzystać.

    > Schody rzeczywiscie marnuja miejsce, dlatego wymyslilem, ze beda krete.
    > Zrezygnowalem z chowanych, ktore mial instalowac deweloper. Beda staly na
    > stropie zelbetowym pietra, zamowilem u dewelopera wzmocnienie stropu
    > specjalnie pod te schody. W stropie jest dziura 0,9x2,0m i beda to chyba
    > najwezsze krete schody na swiecie, pol obrotu ;)

    Ja bym radził chowane, ale nie ja tam będę mieszkał.
    Takie kręcone, metalowe, żywcem z okrętu podwodnego, miała znajoma w Chełmie -
    odlotowe były. Teraz ma już normalne (na szczęście obyło się bez urazów wymagających
    hospitalizacji).

  • 12. Data: 2019-03-25 19:02:01
    Od: ń <k...@t...sie>

    Wymaga oświadczenia o dysponowaniu nieruchomością na cele budowlane (pod rygorem KK).
    W umysłach PINB nie doszukuj się logiki jakby co.

    -----

  • 13. Data: 2019-03-25 20:28:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.03.2019 o 19:02, ń pisze:

    > Wymaga oświadczenia o dysponowaniu nieruchomością na cele budowlane
    > (pod rygorem KK). W umysłach PINB nie doszukuj się logiki jakby co.

    Komu - i z jakiego powodu - zamierzasz owo prawo do dysponowania
    nieruchomością na cele budowlane przedstawiać, zakładając, że zakres
    planowanych prac nie wymaga pozwolenia ani zgłoszenia? Pytam, bo mnie to
    zaintrygowało. No i czemu "pod rygorem kk"?

    Co do zasady prowadzenie robót budowanych bez WYMAGANEGO pozwolenia /
    zgłoszenia jest przestępstwem / wykroczeniem opisanym w Ustawie Prawo
    Budowlane. Tam jest kilka różnych artykułów. Nie przychodzi mi do głowy
    żadna sytuacja, w której brak tego dokumentu miałby być ścigany na
    podstawie kodeksu karnego. Z kodeksu karnego może być ewentualnie
    ścigane sfałszowanie podpisu na takim dokumencie. Natomiast jeśli
    złożysz wniosek o pozwolenie albo zgłoszenie nie będąc właścicielem
    nieruchomości, to organ administracji budowlanej jedynie wezwie Cię do
    uzupełnienia tego braku albo ostatecznie odmówi pozwolenia lub wniesie
    sprzeciw. Ale wszystko na bazie przepisów Kodeksu postępowania
    administracyjnego.

  • 14. Data: 2019-03-26 07:52:34
    Od: ń <k...@t...sie>

    Cyt.: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za podanie w niniejszym oświadczeniu
    nieprawdy, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego."
    www.miir.gov.pl/media/52113/B3.docx

    -----

  • 15. Data: 2019-03-26 20:29:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.03.2019 o 07:52, ń pisze:

    > Cyt.: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za podanie w
    > niniejszym
    > oświadczeniu nieprawdy, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego."
    > www.miir.gov.pl/media/52113/B3.docx
    Ale to chodzi o podanie w oświadczeniu nieprawdy, a nie niedołączenie
    oświadczenia.