  • 1. Data: 2002-07-07 20:00:13
    Temat: Mieszkanie wlasnościowe i niepłacony szynsz
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    tak się jakoś układa, że od pewnego czasu nie płacę czynszu za
    mieszkanie własnościowe i zapowiada się, że przez najbliższe miesiące
    stan ten niekoniecznie ulegnie zmianie, więc zastanawiam się, co mi
    może grozić? Bo przecież nie eksmisja, skoro mieszkanie jest moje i
    zapłaciłem za nie parędziesiąt tysięcy złotych...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-07-07 20:14:28
    Temat: Re: Mieszkanie wlasnościowe i niepłacony szynsz
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    ... co mi
    > może grozić? Bo przecież nie eksmisja, skoro mieszkanie jest moje i
    > zapłaciłem za nie parędziesiąt tysięcy złotych...

    Owszem, eksmisja. Ale zanim do tego dojdzie, będziesz otrzymywał wezwania do
    uregulowania zaległości, potrwa to jakiś czas, wszystko zależy od
    spółdzielni (jeśli to ona jest administratorem), w każdej są inne zwyczaje.
    Napisz do administratora, przedstaw swoją sytuację, zaproponuj rozsądny
    termin spłaty zadłużenia w ratach, zwykle są skłonni do negocjacji, no i
    staraj się wpłacać co miesiąc chociaż niewielką kwotę. Jeśli nie ma szans na
    zmianę sytuacji materialnej, zamień mieszkanie na mniejsze, które będziesz w
    stanie utrzymać, zanim spółdzielnia wystawi Twoje na licytację.
    baya

    ---

  • 3. Data: 2002-07-07 20:26:07
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    baya ma całkowitą rację i nie lekceważ jej sugstii.

  • 4. Data: 2002-07-11 00:25:17
    Temat: Re: Mieszkanie wlasno?ciowe i niepłacony szynsz
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 7 Jul 2002 22:14:28 +0200), "baya"
    <b...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >... co mi
    >Owszem, eksmisja.

    Czyli z powodu długu 1000zł mogą mi zabrać mieszkanie za 40 tysięcy?
    Coś mi tu nie pasuje...

> [...]
    >staraj się wpłacać co miesiąc chociaż niewielką kwotę. Jeśli nie ma szans na
    >zmianę sytuacji materialnej, zamień mieszkanie na mniejsze,

    Taaa... A są takie? Moje to kawalerka :-)

  • 5. Data: 2002-07-11 07:59:01
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tristan Alder" <[...]

    > Czyli z powodu długu 1000zł mogą mi zabrać mieszkanie za 40 tysięcy?
    > Coś mi tu nie pasuje...

    Spasuje Panu, gdy uzmyslowi sobie, ze nie jest wlascicielem MIESZKANIA,
    lecz "wlasnosciowego prawa do lokalu SPOLDZIELCZEGO".

    Oczywisce reszte Pieniedzy (39 000 minus koszty) Pan dostanie.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-07-11 15:46:19
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    > Taaa... A są takie? Moje to kawalerka :-)

    Są 18-metrowe kawalerki, są kawalerki o niższym standardzie i mniejszej
    wartości, w tzw. gorszej dzielnicy, w innym mieście, są kawalerki
    spółdzielcze lokatorskie, komunalne... Ja wiem, że to smutne, ale w pewnym
    momencie już nikt nie będzie Cię pytał, gdzie chcesz mieszkać.
    baya

    ---

  • 7. Data: 2002-07-13 17:29:25
    Od: "laik523" <l...@w...pl>

    Jest na to sposób. Z małymi dziećmi nie mogą eksmitować.

  • 8. Data: 2002-07-17 00:17:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Jul 2002, laik523 wrote:

    >+ Jest na to sposób. Z małymi dziećmi nie mogą eksmitować.

    ...lokatora, AFAIR...

    A hrabia jest właścicielem - a właściciele, pracodawcy
    i inni tacy to jest inna kategoria ludzi którym ochrona
    niekoniecznie przysługuje (przecież teoretycznie może
    sprzedać mieszkanie i kupić mniejsze - i tak w kółko
    aż mu zostaną 3 m^2 i odechce się być właścicielem :()

    Pozdrowienia, Gotfryd