  • 1. Data: 2002-04-02 07:51:27
    Temat: Mieszkanie
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Mam zamiar kupic mieszkanie, nie wiem jednak jeszcze w jakiej spoldzielni,
    mam natomiast pytanie do was: czym powjnnam kierowac sie przy wyborze
    spoldzielni, na jakie dokumenty zwrocic szczegolna uwage?
    Z gory dziekuje za podpowiedz
    Iza

  • 2. Data: 2002-04-03 12:44:11
    Temat: Re: Mieszkanie
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Rima" <r...@p...pl> wrote in message news:a8bnpb$s4a$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > mam natomiast pytanie do was: czym powjnnam kierowac sie przy wyborze
    > spoldzielni, na jakie dokumenty zwrocic szczegolna uwage?

    Ja mam do spoldzielni uraz...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-04-03 13:35:52
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Ale chyba nie ma innej mozliwosci kupn amieszkania...
    Iza

  • 4. Data: 2002-04-03 13:52:32
    Od: "Martuszka" <m...@g...pl>

    Użytkownik Rima <r...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8f0bc$978$...@n...tpi.pl...
    > Ale chyba nie ma innej mozliwosci kupn amieszkania...
    > Iza

    A nie lepiej od developera? Na moje oko są uczciwsi, i zasady prostsze. No
    chyba, że w twojej miejscowości nie masz takiego wyboru.
    Martuszka

  • 5. Data: 2002-04-03 14:38:51
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    kupujac mieszkanie za posrednictwem developera cena mieszkania wzrosnie mi
    automatycznie o okolo 20% - a mnie chyba nie stac na posrednika...

  • 6. Data: 2002-04-04 07:06:02
    Od: "Martuszka" <m...@g...pl>

    Użytkownik Rima <r...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8f41f$c3e$...@n...tpi.pl...
    > kupujac mieszkanie za posrednictwem developera cena mieszkania wzrosnie mi
    > automatycznie o okolo 20% - a mnie chyba nie stac na posrednika...

    A od kiedy developer jest pośrednikiem? Przecież właśnie deweloper jak sama
    nazwa wskazuje zajmuje się budową. Może być tak, że akurat oferta
    dewelopera, którą porównujesz jest droższa od oferty spółdzielni, ale to
    może wynikać z wielu czynników, natomiast nie z tego że jest on pośrednikiem
    między spółdzielnią a klientem.
    pozdrawiam
    Martuszka

  • 7. Data: 2002-04-04 14:32:07
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>

    Rima napisał(a) w wiadomości: ...
    >Mam zamiar kupic mieszkanie, nie wiem jednak jeszcze w jakiej spoldzielni,
    >mam natomiast pytanie do was: czym powjnnam kierowac sie przy wyborze
    >spoldzielni, na jakie dokumenty zwrocic szczegolna uwage?

    Przede wszystkim nie sugeruj się ceną podawaną przez spółdzielnię. W
    świetle prawa nie jest ona w żaden sposób wiążąca dla spółdzielni. Jesli
    masz umowę z developerem - sytuacja jest czysta. Jest umowa, w niej klauzule
    dotyczące ceny - jej wysokosci, możliwości zmian itd.
    Natomiast w obecnym stanie prawnym spółdzielnia w ogłoszeniach właściwie
    mogłaby pisać, że buduje taki oto blok w którym m2 kosztuje 1 PLN a potem
    chcieć za metr 3000 PLN. Rozliczy się ona bowiem
    z nabywcą, kiedy już wybuduje mieszkanie, podjazdy itp. Potem dokona
    ostatecznego rozliczenia
    inwestycji i cena otrzymana w wyniku tego rozliczenia jest obowiązująca. I
    wtedy płaczesz i płacisz...Twój stosunek prawny ze spółdzielnią reguluje
    bowiem jeszcze prawo spółdzielcze, status spółdzielni itp. Ogólnie powoduje
    to niezbyt czytelny układ.
    Same spółdzielnie często wykorzystują ten fakt, nie informując o tym
    potencjalnych klientów, podając super atrakcyjne ceny...a później żądają
    uzupełnienia wkładu pod groźbą niewydania przydziału mieszkania.
    Poza tym zwróć uwagę na zwykle żądane dokumenty w takiej sytuacji: dowód
    własnosci działki, pozwolenie na budowę, statut spółdzielni, koszty
    wstapienia do spółdzielni itp.

    Pozdrawiam
    Władysław Jagiełło