  • 1. Data: 2002-04-02 07:21:06
    Temat: Przekazanie spadku
    Od: "Tomasz Lukasik" <l...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    Moj dziadek przed śmiercią sporządził testament na mocy którego wszystko
    przekazał mojej mamie (jedynemu dziecku). Moja mama chce przekazać prawo do
    nieruchomości mnie (także jedynakowi). Od śmierci dziadka mineły 2 lata czyli
    odmowa przyjęcia spadku nie wchodzi w grę. W sądzie powiedziano nam, że
    najpierw moja mama musi uzyskać prawa spadkowe potem przejąć notarialnie
    prawa do nieruchomości i dopiero potem przekazać ją mnie w drodze darowizny.
    Z tego wynika że należałoby dwukrotnie zapłacić podatek (raz od spadku, drugi
    raz od darowizny).
    Czy jest jakaś inna droga załatwienia sprawy aby koszty fiskalne były jak
    najmniejsze ?

    Dziękuje i pozdrawiam

    Tomasz