  • 1. Data: 2003-03-18 19:34:24
    Temat: Miasto w nazwie domeny .com
    Od: "Erstunde" <e...@i...pl>

    Czy jako osoba prywatna, moge zarejetrowac
    domene .com w ktorej nazwie bedzie nazwa miasta ?
    Z tego co wiem, to w NASKu przy rejestracji domen .pl
    na mocy rozp Dz. U. nr 110/99 poz. 1267, nie mozna
    rejestrowac takich domen przez osoby prywatne,
    jednak mi chodzi o .com rejestrowana w innej niz NASK firmie.
    Moge czy nie moge, a jesli juz bede mial to czy Urzad Miasta
    moze sie domagac 'oddania' tej domeny ?
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2003-03-18 20:53:49
    Temat: Re: Miasto w nazwie domeny .com
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Erstunde" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednak mi chodzi o .com rejestrowana w innej niz NASK firmie.
    > Moge czy nie moge, a jesli juz bede mial to czy Urzad Miasta

    Możesz zarejestrować tą domenę w USA, są specjalne serwisy które zajmują się
    takimi rzeczami na odległość i nie interesuje ich czy jesteś "ludkiem" czy
    firmą.

    Urząd miasta nie może w tej sprawie praktycznie nic zrobić. Dobrym
    przykładem jest tu www.sopot.com . Właściciel tej domeny chciał ją sprzedać
    zarządowi miasta, ale ci stwierdzili, że chce za nią zbyt dużo. Ten "zemścił
    się" umieszczając na stronie różne takie...

    Nie wiem tylko, czy ma jakieś znaczenie miejsce zamieszkania właściciela,
    tzn. czy jest różnica czy robi to mieszkaniec USA, czy ktoś mieszkający na
    stałe w Polsce.

    Pzdr

    A.

  • 3. Data: 2003-03-18 20:53:49
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

  • 4. Data: 2003-03-19 11:00:19
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

    nie wiem czy moga Ci cos zobic ale ja bym sie najwyzej wykrecal ze moj pies
    nazywa sie np. sopot i to jest strona o nim!

    mongooes