  • 1. Data: 2006-02-02 17:07:38
    Temat: Marchewka vs Pietruszka - Jak to ugryzc?
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Sytuacja z zycia. Pozwole sobie zmienic branze i nazwy firm
    na warzywne. Kroki musze podjac na dniach.

    Byla sobie firemka o nazwie Pietruszka. Z irmy tej, odeszla jej
    wspolzalozycielka aby zalozyc wlasny biznes. O nazwie Marchewka.
    profil firm ten sam - oferuja uslugi warzywne :)

    Firma Marchewka zaczyna sie rozrastac, sporo inwestuje w reklame,
    pojawia sie w mediach, na haslo "Marchewka" wszyscy
    jednoznacznie kojarza firme Marchewka z Marchewka i jej uslugami.
    Firma Marchewka zarejestrowala takze swoj znak slowno-graficzny.

    Tymczasem firma Pietruszka zaczyna ciagnac coraz gorzej i ma coraz
    mniej pomyslow na interes. Zaczyna wiec reklamowac sie, podpisywac
    na swojej stronie reklamowej haslem "Marchewka" (umieszczajac
    napis Marchewka pod swoim Pietruszkowym logo).

    1) czy firma Pietruszka wprowadza w blad klientow podpisujac
    swoje logo nazwa firmy Marchewka?

    2) czy firma Pietruszka narusza dobre imie firmy Marchewka?

    3) czy firma Pietruszka ma prawo reklamowac sie za pomoca
    nazwy firmy Marchewka, ktora jest zarejestrowanym znakiem
    i jednoznacznie pozwala zidentyfikowac firme Marchewka?

    4) czego mozna sie domagac od firmy Pietruszka, posiadajac dowody
    na to, iz firma Pietruszka przeprowadzala tego typu
    dzialania.

    Obie firmy maja inne logotypy oraz inne nazwy. Problem w tym ze
    Pietruszka wykorzystuje nazwe Marchewki.

    Jestem juz zdecydowany wyslac do Pietruchy papier, poleconym
    za potwierdzeniem odbioru, jednak chcialbym im solidnie
    przelozyc na jezyk polski, czego im tak naprawde nie wolno
    i co musza zrobic aby uspokoic moje skolatane marchwiowe nerwy :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 2. Data: 2006-02-02 17:52:22
    Temat: Re: Marchewka vs Pietruszka - Jak to ugryzc?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    rezist.com wyskrobał(a):
> [...]
    > na swojej stronie reklamowej haslem "Marchewka" (umieszczajac
    > napis Marchewka pod swoim Pietruszkowym logo).

    Generalnie sytuacja podpada pod ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
    Ustawa krótka i nieskomplikowana, dlatego polecam lekturze.

    > 1) czy firma Pietruszka wprowadza w blad klientow podpisujac
    > swoje logo nazwa firmy Marchewka?

    Art. 5 tej ustawy. Wydaje się, że może to wprowadzać w błąd.

    > 2) czy firma Pietruszka narusza dobre imie firmy Marchewka?

    Zapewne.

    > 3) czy firma Pietruszka ma prawo reklamowac sie za pomoca
    > nazwy firmy Marchewka, ktora jest zarejestrowanym znakiem
    > i jednoznacznie pozwala zidentyfikowac firme Marchewka?

    Nie, art. 16 ustawy.

    > 4) czego mozna sie domagac od firmy Pietruszka, posiadajac dowody
    > na to, iz firma Pietruszka przeprowadzala tego typu
    > dzialania.

    Art. 18 ustawy.

    --
    .B:artek.