  • 1. Data: 2006-07-27 17:38:11
    Temat: Mandat za kolizje drogowa
    Od: Dr Dex <d...@w...spamfree.pl>

    Witam Szanownych grupowiczów !

    Jesli ktos sie orientuje, prosze o odpowiedz na nastepujace pytania:

    1. Jaki w przypadku kolizji drogowej dostaje sie mandat za sam fakt bycia
    sprawca ? (chodzi mi o kwote + punkty) - zakladamy iz w kolizji nie
    ucierpiala zadna osoba a zostaly zniszczone (w mniejszym badz wiekszym
    stopniu) pojazdy ?

    2. Jezeli sprawca kolizji (powiedzmy pan Kowalski) nie przyjmie mandatu od
    Policji - sprawa skonczy sie w Sadzie Grodzkim. Zakladamy rowniez, iz pan
    Kowalski przegra w sadzie grodzkim, dostajac grzywne (np. w wysokosci
    300zl). Czy oprocz tej grzywny bedzie musial zapłacić ten mandat, którego
    wcześniej nie przyjął od policji oraz jego konto punktowe zwiekszy sie o x
    punktow wynikajacych z tego ze byl sprawca kolizji ?

    --
    pozdro
    Dr Dex

  • 2. Data: 2006-07-27 17:50:29
    Temat: Re: Mandat za kolizje drogowa
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Dr Dex" <d...@w...spamfree.pl> napisał
> [...]
    > wcześniej nie przyjął od policji oraz jego konto punktowe zwiekszy sie o x
    > punktow wynikajacych z tego ze byl sprawca kolizji ?

    Albo mandat albo sprawa w Sądzie. Jeśli mandat nie został przyjęty (odmowa)
    to tak, jakby go nie było - rozstrzyga się w postępowaniu przed Sądem. Konto
    punktowe się zwiększy.

  • 3. Data: 2006-07-27 18:20:47
    Od: Dr Dex <d...@w...spamfree.pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Albo mandat albo sprawa w Sądzie. Jeśli mandat nie został przyjęty
    > (odmowa) to tak, jakby go nie było - rozstrzyga się w postępowaniu przed
    > Sądem. Konto punktowe się zwiększy.

    hmm... jakies 6 miesiecy temu koles mnie stuknal i to konkretnie - nie
    przyjal mandatu ktory mu dawal Policjant (z tego co uslyszalem mowil cos o
    500zl). W zeszlym miesiacu byla sprawa w Sadzie Grodzkim, gdzie koles
    dobrowolnie poddal sie karze (nawet sie nie pojawil tylko wyslal pismo) i
    dostal ... 200zl grzywny + jakies 50zl kosztow sprawy.

    Niedosc, ze stracil moj czas i nerwy, to jeszcze czas Policji (bo kazdy z
    nas zostal przesluchiwany) i czas Sadu Grodzkiego (bo przeciez rozprawa
    musiala byc przygotowana) - oczywiscie za to wszystko musial ktos zaplacic
    ("Pan placi, Pani placi ..."). Na dodatek w ostatecznym rozrachunku jest
    jakies 250zl do przodu ....

    Jesli wszystko to co pisze jest prawda, to chyba nie oplaca sie przyjmowac
    jakichkolwiek mandatow od Policji - zwlaszcza te za bycie sprawca
    kolizji ... ?

    --
    pozdro
    Dr Dex

  • 4. Data: 2006-07-27 18:21:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > Jesli wszystko to co pisze jest prawda, to chyba nie oplaca sie przyjmowac
    > jakichkolwiek mandatow od Policji - zwlaszcza te za bycie sprawca

    No... Sąd ma swobodę w wymierzaniu kary... Bywają jednak przypadki
    zwiększania grzywien ponad wartość nieprzyjętego mandatu.

  • 5. Data: 2006-07-27 18:25:08
    Od: Dr Dex <d...@w...spamfree.pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > No... Sąd ma swobodę w wymierzaniu kary... Bywają jednak przypadki
    > zwiększania grzywien ponad wartość nieprzyjętego mandatu.

    a na jakiej podstawie Sad wymierza te kare - dostaje wytyczne od policji czy
    po prostu polega na wlasnej intuicji ?

    --
    pozdro
    Dr Dex

  • 6. Data: 2006-07-27 18:50:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Dr Dex" <d...@w...spamfree.pl> napisał
    > a na jakiej podstawie Sad wymierza te kare - dostaje wytyczne od policji
    > czy
    > po prostu polega na wlasnej intuicji ?

    Gdyby dostawał wytyczny nie byłby niezawisły i niezależny. Oczywiście,
    jakieś tam odniesienie pewnie podświadomie jest. Ma on ocenić to co się
    stało, jaka jest postawa i możliwości sprawcy, jakie skutki...

  • 7. Data: 2006-07-27 19:02:54
    Od: Dr Dex <d...@w...spamfree.pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Gdyby dostawał wytyczny nie byłby niezawisły i niezależny. Oczywiście,

    no to niezle ... w dniu kolizji koles nie przyjal mandatu od policjanta z
    dziwnym usmieszkiem typu "wiem co robie" ... Juz teraz rozumiem czego
    dokladnie dotyczyl ten jego usmieszek ...

    Dzieki za odpowiedzi

    --
    pozdro
    Dr Dex

  • 8. Data: 2006-07-27 21:39:56
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    Dr Dex napisał(a):

> [...]
    >
    > Jesli wszystko to co pisze jest prawda, to chyba nie oplaca sie przyjmowac
    > jakichkolwiek mandatow od Policji - zwlaszcza te za bycie sprawca

    w krakowie obligatoryjnie daja 200 mandatu na miejscu za stłuczke
    jak proponował 500 policjantto musiał ci konkretnie przy....ć
    z tego co wiem to grodzkie w krakowie dają podobnie jak policja
    a w gruncie rzeczy to niemarudż bo gość i tak zapłacic 250 a ty masz
    sponsora z oc aby sobie auto odremontować i jeszczew cos na tym obkroic
    tak generalnie im wiecej auto rozbite to więcej obkroisz
    adam

  • 9. Data: 2006-07-27 21:43:13
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    Dr Dex napisał(a):

    > a na jakiej podstawie Sad wymierza te kare - dostaje wytyczne od policji czy
    > po prostu polega na wlasnej intuicji ?
    >
    > o jakiej ty mówisz intuicji sądu jak tam w grodzkim zwykle siedzi jakas
    baba która o jezdzie samochodem wie tyle co blondynka o podboju kosmosu
    jan

  • 10. Data: 2006-07-27 22:31:26
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "adam158" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sponsora z oc aby sobie auto odremontować i jeszczew cos na tym obkroic
    > tak generalnie im wiecej auto rozbite to więcej obkroisz

    W lodzi z urzedu 300 .

    Kiedys skradziono mi wklady lusterek , jechalem na rondzie i przy zmianie
    dziwnych pasow przetarlem jakiegos lublina .
    Przetarlem gumowa listwe .Chcialem gosciowi dac 100 bo listwa nie zostala w
    zadnym stopniu ruszona .
    Nie zgodzil sie bo to byl samochod sluzbowy .Przyjechali dostalem mandat a
    co ciekawe nigdy ta kolizja nie zostala zgloszona do ubezpieczyciela .