    From: "Czako" <c...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: MPK i firma windykacyjna jeszcze raz
    Date: Tue, 27 Apr 2004 14:45:15 +0200

    Witam

    Problem mam dość typowy , poruszany na grupie nie pierwszy raz . Mianowicie
    wczoraj dostałem list od znanej i lubianej firmy windykacyjnej PRESCO . W
    liście oznajmiono mi że :

    PRESCO kupiło mój dług za niezapłacone opłaty dodatkowe za przejazd środkami
    transportu publicznego bez ważnego biletu . Oznacza to że od dnia 2002.12.09
    jestem dłużnikiem tej firmy .

    Załużenie wynosi : Należność głowna : 70,70zł + Odsetki : 62,51zł =
    133,21zł .

    Termin płatności : 30.04.2004

    jeśli uiszczę opłatę w terminie proponują umorzenie 50 % odsetek .

    dodatkowo załączono pismo w którym jest napisane że :

    z dniem 2002.12.09 wieżytelność wobec mnie z tytułu przejazdu bez ważnego
    biletu ( mandat nr 028 z dnia 1999.04.16 na lini nr ? ) , zgodna co do
    zasady i bezsporna w wysokości 70,70 wynikająca z tytułu należności
    głównych, a także prawa do odsetek w wysokości ustawowej od dnia
    wymagalności należności do dnia zapłaty wraz z wszelkimi kosztami i karami
    umownymi zostałą przelana na rzecz PRESCO .

    odwiedziłęm stornę presco , poczytałęm kodeks cywilny i nie tylko,
    przewertowałem archwium grupy i znalazłem kilka podobnych przypadków i kilka
    rad jak wyjść z takiej sytuacji :

    - zapłacić bez szemrania firmie PRESCO

    - nie płacić firmie PRESCO bo tak naprawdę żerują na naiwności i niewiedzy
    ponieważ sprawa jest już przedwaniona a wtedy :

    - wysłać do nich list i oznajmić że sprawa jest już przedwaniona

    - nic nie wysyłać tylko wyżucić ich list do kosza .

    pojawiła się wątpliwość czy wysłanie do nich list w którym oznajiam że
    nipłacę bo sprawa jest przedawniona nie było by jednocześnie uznaniem długu
    co maiło by powodować zawieszenie przedawnienia ( przepraszam jeśli coś
    mieszam ale wnioskuję i czytam jak zwykły człowiek a nie prawnik )

    Jestem studentem z Wrocławia , nie biednym ale na nadmiar pieniędzy nie
    nażekam . Chciałbym jednak uniknąć płacenia tych pieniędzy jeśli da się to
    zrobić jak to się mówi " w świetle prawa " . Poprostu nie chciał bym dac się
    naciągnąć skoro istnieją legalne podstawy żeby tych pieniędzy nie płacić .
    Próbowałem znaleźć rozwiązanie swojego kłopotuw archuiwum ale tam informacje
    są różne i często sprzeczne . Prosił bym więc o radę w tej sprawie .

    podsumowując :

    czy sprawa jest przedwaniona ?

    czy jeśli jest to czy nzaczy to że moge o niej zapomnieć ?

    czy informować PRESCO że sprawa jest przedawniona i dlatego nie płacę czy
    wyrzucić ich list do śmieci i zapomnieć o wszystkim ?

    Z góry dzięki !

    pozdr.

    Czako