  • 1. Data: 2003-10-02 08:53:14
    Temat: MIESZKANIE - B.WAZNE
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Słuchajcie mam pytanie o instrukcje co zrobić, o ile można cokolwiek zrobić.
    Mój brat, alkohlik, ma mieszkanie, za które odkad pamiętam zalegał z
    czynszem, potem rodzice płcili i wszyskto było ok. Nie będe wnikala w
    pozostałe lata, ale aktualnie sprawa wygląda tak: ma nakaz sądowy gdzie musi
    do 10 paździrnika zapłacic czynsz 9 odsetki + koszty sądowe, czego będzie
    spora sumka (samego czynszu jest 1100 złotych a nie mówić już o odsetkach a
    kosztów sądowych jest 700 złotych). Poza tym powiedziano mu w sółdzielni, że
    jezeli nie zapłaci do 10.10 to dostanie 3 meisieczny czas na wyprowadzenie
    sie. I wlasnie mam teraz pytanie. jak mozna teraz zadziałac zebysmy to my na
    przyklad prezjeli mieszkanie z dlugiem. Nie znam sie na tym, chodzi mi o to
    zeby pozbawic go praw do mieszkania, ale zeby ono nie przeszlow rece innej
    osoby, tylko np. zebym ja je mogla przejac??? czy istnieje jakas mozliwosc.
    Dziekuej bardzo za pomoc.
    Iza

  • 2. Data: 2003-10-02 09:49:35
    Temat: Re: MIESZKANIE - B.WAZNE
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    innej
    > osoby, tylko np. zebym ja je mogla przejac??? czy istnieje jakas

    Czy to jest lokatorskie prawo do lokalu (co by wskazywalo na ten 3
    miesieczny termin na wyprowadzenie)
    czy wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokalu (czesciej spotykane)? Napisz
    cos wiecej

    (Poza tym najlepiej gdybys udala sie do spoldzielni, 1-do dzialu radcow
    prawnych; 2-do prezesa
    i z nimi uzgodnila dopuszczalnosc i warunki takiego "przejecia". Kiedys
    bylem na praktyce w takiej
    spoldzielni i wlasnie tak sie to zalatwialo..;-))

  • 3. Data: 2003-10-02 10:11:28
    Od: ksamiss<k...@t...pl>

    Prawdopodobnie dojdzie do wykluczenia z członkostwa. i dalej
    procedura potrwa z 6 miesięcy w przyp. lokalu własnośćiowego. Jak sie
    z bratem nie porozumiesz to raczej skończy sie wyrokiem
    eksmisyjnym. Nie można zmusić brata do działań. Poza tym po
    ewentualnym (notarialnym) przepisaniu czy to wkładu lub prawa
    własnościowego dalej bedziesz miała problem z bratem. Chyba
    dobrowolnie sie nie wyniesie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-10-02 10:38:21
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bylem na praktyce w takiej
    > spoldzielni i wlasnie tak sie to zalatwialo..;-))

    to jest mieszkanie spółdzielcze - własnościowe...

  • 5. Data: 2003-10-02 10:40:59
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Użytkownik "ksamiss" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobrowolnie sie nie wyniesie.
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    on z członkostwa był wykluczany kilkakrotnie, teraz tez. ma juz wyrok sadu
    gdzie jest napisane ze jezeli do 10 pazdzierniak nie wplaci calosci, czyli
    czynsz + odsetki + koszty sadowe to ma 3 miesiace na wyniesienie sie z tego
    mieszkania. i bardzo dobrez. nie chodzi o porozumienie z nim, on nie musi
    wiedziec ze ja bym to mieszkanie przejela. on jest alkohlikime i tak czy tak
    straci to mieszkanie, ktofrej tak naprawde jest dorobkiem zycia moich
    rodzicow. wiec wole ja je przejac nizby on mial je zaprzepascic. tylko
    wlasnie jak to zrobic...

  • 6. Data: 2003-10-03 18:07:59
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    > straci to mieszkanie, ktofrej tak naprawde jest dorobkiem zycia moich
    > rodzicow. wiec wole ja je przejac nizby on mial je zaprzepascic. tylko

    Idz do spoldzielni i porozmawiaj z prezesem- z mojego doswiadczenia to
    skuteczny srodek.
    Im tez bedzie sie to oplacac bo uregulujesz platnosci. Prezes moze duuuuzo
    (oficjalnie i nie ;-)))