  • 1. Data: 2004-11-07 23:17:03
    Temat: Licencja detektywa
    Od: "Rezydent" <r...@g...pl>

    Tak czytam ustawę o usługach detektywistycznych i zastanawiam co daje
    posiadanie licencji detektywa ?
    Wyczytałem, ze może przetwarzać dane osobowe bez wiedzy osób, których dotyczą
    [tak w uproszczeniu].
    Poza tym detektyw z licencją własciwie nie różni się od zwykłego przeciętnego
    hobbysty detektywa, ustawa jedynie nakłada na detektywa licencjonowanego
    prowadzenie biurokracji.

    Zakładając biuro detektywistyczne warto postarać się o licencję ? czy działać
    bez licencji ?
    Jakie ułatwienia życiowe daje posiadanie licencji detektywa ?

    Niedawno w TV4 z cyklu "ja tylko pytam" był Rutkowski, Janas i jeszcze jeden
    który prowadzi biuro detektywistyczne nie posiadając licencji.

    Pozdrawiam
    Rezydent

  • 2. Data: 2004-11-08 23:00:11
    Temat: Re: Licencja detektywa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rezydent" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    W tej ustawie jest ładny artykulik karny na tych hobbystów, co to licencji
    nie mają. Chwilowo nie słyszałem, by się do różnej maści windykatorów ktoś o
    licencje czepiał, ale do czasu. Co do zasady prowadzenie takich czynności
    bez licencji jest przestępstwem. A że windykując czasem można sobie wrogów
    narobić, więc w mojej ocenie nie warto ryzykować. Bo to zabawa do
    "pierwszego mądrego".