  • 1. Data: 2007-06-04 08:33:44
    Temat: Lewa faktura - co z tym zrobić?
    Od: "Mix" <M...@w...pl>

    Chciałem zapytać o taką rzecz:

    Kupiłem z ogłoszenia w gazecie sprzęt elektroniczny dość dużej wartości
    (kilka tysięcy złotych), otrzymałem fakturę, którą zaksięgowałem (było to
    jakieś 3 miesiące temu) jako środek trwały (odliczyłem jednorazowo).

    Mam podejrzenia co do legalności tej faktury. Nie mam jeszcze na to dowodów,
    ale firma, która mi ją wystawiła raczej nie istnieje.

    Co z tym zrobić?? Jakie mogę mieć konsekwencje odliczenia takiej faktury?

  • 2. Data: 2007-06-04 18:13:12
    Temat: Re: Lewa faktura - co z tym zrobić?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 4 czerwca 2007 10:33
    (autor Mix
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f40j1q$shn$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Co z tym zrobić??

    napisać na pl.soc.prawo.podatki ....

    > Jakie mogę mieć konsekwencje odliczenia takiej faktury?

    straszne niestety... To znaczy z VATy ci to wywalą, więc lepiej sam wywal.
    Prawo Kaczystańskie zakłada, że masz obowiązek zweryfikować każdego
    sprzedawcę przed nabyciem. Przeoglądać sobie radośnie jego dokumenty i
    liczyć na to że nie są fałszywe. Bo winny zawsze będziesz ty.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: s...@s...net.pl, d...@s...net.pl
    h...@l...pl, z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl

  • 3. Data: 2007-06-04 20:33:32
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Mon, 04 Jun 2007 20:13:12 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

> [...]
    > sprzedawcę przed nabyciem. Przeoglądać sobie radośnie jego dokumenty i
    > liczyć na to że nie są fałszywe. Bo winny zawsze będziesz ty.

    a jesli legalny podmiot wystawi fakturę, ale nie zaksięguje jej u siebie ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Od 1.01.2008 bez kontroli granicznych, więcej na http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2007-06-05 05:53:13
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > a jesli legalny podmiot wystawi fakturę, ale nie zaksięguje jej u siebie ?

    na zadanie rejestr sprzedazy vat ma ci udostepnic z tego co pamietam

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 5. Data: 2007-06-05 08:45:29
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 05 Jun 2007 07:53:13 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

> [...]

    To nabywca nie odliczy podatku.

    > na zadanie rejestr sprzedazy vat ma ci udostepnic z tego co pamietam

    A świstak siedzi ..... zmuś mnie do tego bym musiał Ci udostępnić księgi!
    Ba - przy kasie w np. MacroCashu zażądaj przedstawienia czy wystawiona
    przed chwilą faktura została przez nich zaksięgowana .... ale ty masz
    nawalone w deklu koleś.
    Księgowanie nie musi odbywać się "na poczekaniu i w chwili sprzedaży" - w
    rejestrach winno się znależć na koniec dnia ....

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 6. Data: 2007-06-05 10:27:10
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 5 czerwca 2007 10:45
    (autor Herald
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <16p3m7gm21p54$.1nsm18hllu4b9.dlg@40tude.net>):

> [...]
    > Ba - przy kasie w np. MacroCashu zażądaj przedstawienia czy wystawiona
    > przed chwilą faktura została przez nich zaksięgowana .... ale ty masz

    Strzygi na wiosnę wyłażą albo z promocją neostrady. A tu ani jedno ani
    drugie?

    > Księgowanie nie musi odbywać się "na poczekaniu i w chwili sprzedaży" - w
    > rejestrach winno się znależć na koniec dnia ....

    No to pod koniec dnia możesz to sprawdzić :D

    A już teraz otwórz Dowód Osobisty i sprawdź kraj w jakim mieszkasz...

  • 7. Data: 2007-06-05 16:09:13
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 05 Jun 2007 12:27:10 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > No to pod koniec dnia możesz to sprawdzić :D

    Wy tutaj to chyba mówicie o księgach - ale wieczystych - prawda?

    Bo jeżeli macie na myśli księgi, ewidencje sprzedaży, zakupów, rejestry -
    to nie macie szans na wgląd do nich - bez dobrej woli ich właściciela. No
    chyba że przyjdziecie jako np. kontrola z UKSu.
    Jako kupujący - nie macie nawet co się wygłupiać z "żądaniem dostępu do .."