  • 1. Data: 2009-07-13 15:04:32
    Temat: Legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

    Czy można kupić samodzielnie książeczkę "Legitymacja ubezpieczeniowa"?
    Czy to wydaje mi tylko pracodawca po złożeniu wniosku w urzędzie (ZUS), i po
    otrzymaniu druku legitymacji stamtąd?

    Zmieniłem zakład pracy, i chciałbym moją dotychczasową legitymację "zgubić" -
    czyli zachować w teczce/w archiwum domowym, bo po pierwsze jest już niemal
    pełna od wpisów i pieczątek, a po drugie może w przyszłości będzie wygodniej
    poświadczać i dowodzić różne rzeczy dzieląc książeczki i mając książeczkę
    starą wypisywaną u starego pracodawcy, a nową u nowego.

    Proszę o sprostowanie mnie jeśli się mylę lub robię źle "gubiąc" tak jak
    opisałem legitymację ubezpieczeniową, jeśli to będzie miało jakieś negatywne
    konsekwencje.

    Z góry dziękuję za pomoc
    NZSNNW

  • 2. Data: 2009-07-13 17:50:59
    Temat: Re: Legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 13 Lip, 17:04, "NZSNNW" <n...@o...pl> wrote:
    > Czy można kupić samodzielnie książeczkę "Legitymacja ubezpieczeniowa"?
    > Czy to wydaje mi tylko pracodawca po złożeniu wniosku w urzędzie (ZUS), i po
    > otrzymaniu druku legitymacji stamtąd?

    Ja kupowalem swoja w sklepie papierniczym.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2009-07-14 05:12:57
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 13 Jul 2009 17:04:32 +0200, NZSNNW napisał(a):

    > Czy można kupić samodzielnie książeczkę "Legitymacja ubezpieczeniowa"?
    > Czy to wydaje mi tylko pracodawca po złożeniu wniosku w urzędzie (ZUS), i po
    > otrzymaniu druku legitymacji stamtąd?

    Można kupić.
    Przykładowo w Warszawie na Mokotowskiej był (ale już nie ma) taki sklep z
    różnymi fajnymi drukami...np. dziennik budowy, przepustka, legitymacje,
    książeczki...
    Kupienie takiego druku nie powinno być trudne.

    Pamiętać należy że posługiwanie się nieprawdziwymi wpisami to art. 270 kk i
    następne.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów