    From: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kupowanie czaszek ludzkich przez studentów medycyny
    Date: Tue, 12 Sep 2006 22:16:17 +0200

    Niedawno na pl.sci.medycyna znalazłem taki post:
    "Wszyscy radzą żeby na I rok medycyny kupić sobie czaszkę, bo to bardzo
    pomaga w nauce anatomii. Zastanawia mnie tylko dlaczego jest taka pogoń za
    czaszkami naturalnymi. Dlaczego są one lepsze od sztucznych modeli, które
    przecież można np. otwierać, rozbierać i tym samym wydaje mi się lepiej
    poznać jej budowę. Pytanie dla doświadczonych studentów: którą czaszkę
    lepiej kupić: naturalną czy sztuczny model i dlaczego?".

    Czy kupowanie i przechowywanie w domu naturalnych czaszek ludzkich (lub
    innych elementów układu kostnego człowieka) przez studentów medycyny
    podpada pod art. 262. par. 1 KK: "Kto znieważa zwłoki, prochy ludzkie lub
    miejsce spoczynku zmarłego, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności do lat 2"?