  • 1. Data: 2003-05-07 16:27:15
    Temat: Kupno samochodu w komisie
    Od: "Marek \(marcello\) Pyznarski" <m...@u...interia.pl>

    Witam wszystkich !

    Wczoraj moj znajomy kupil auto (uzywane) w komisie, jako dokument zakupu
    dostal fakture VAT. Dzisiaj okazalo sie, ze auto ma powazne wady ukryte w
    karoserii. W zwiazku z tym, mam pytanie: czy tenze nieszczesny kupujacy moze
    zażądac od komisu zwrotu gotówki ? Oczywiście kupując auto nie wiedzial o
    tym uszkodzeniu.

    Dziekuje z gory za odpowiedzi,
    Pozdrawiam
    Marek Pyznarski

  • 2. Data: 2003-05-07 18:41:33
    Temat: Re: Kupno samochodu w komisie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Najważniejsze, to czy te wady były ukryte, czy nie. Jak nie, to niestety nie
    może żądać zwrotu pieniążków. W przeciwnym jak najbardziej powołując się na
    ukrytą wadę. No i faktura nie ma tu nic do rzeczy..

  • 3. Data: 2003-05-09 10:31:54
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    się na
    > ukrytą wadę. No i faktura nie ma tu nic do rzeczy..

    Żeby to było takie proste, mamy przecież naszą wspaniałą ustawę o
    sprzedaży konsumenckiej i art.770[1] kc. Kwestia udowodnienia jaka
    umowa, z wiedzą o jakich wadach była zawarta. A nawet jeśli jest to
    niezgodność z umową, to teoretycznie najpierw żądanie naprawy...
    Przy założeniu, że kupujący jest konsumentem.

    KG