  • 1. Data: 2006-02-02 22:41:26
    Temat: Kupno samochodu
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    Moją 18 letnią ( od trzech dni) corkę pogięło i kupuje sobie samochód.
    Wypatrzyła jakieś ścierwo za 400 złotych. Kupuje i idzie na prawo jazdy. Ale
    jeszcze nie ma dowodu osobistego. Czy moze kupić na legitymację szkolną albo na
    paszport?. Przetłumaczyć nie dam rady. I przy okazji. Jakby już kupiła to w US
    się nie doczepią do niej. Suma jak za buty ale możliwości interpretacji
    urzędników są przeogromne, zwłaszcza ze to samochód a nie buty. Tomek

  • 2. Data: 2006-02-03 00:38:33
    Temat: Re: Kupno samochodu
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomek wrote:
> [...]
    > się nie doczepią do niej. Suma jak za buty ale możliwości interpretacji
    > urzędników są przeogromne, zwłaszcza ze to samochód a nie buty. Tomek

    Bardziej się przyczepią, że mając 18 lat nie ma jeszcze dowodu.
    Radził bym jej poczekać, jeśli nie ma ochoty zacząć dorosłości od
    rozwalenia się o ścianę prawa.

    O co w US mają się przyczepić? O to skąd miała pieniądze?
    400 zł zawsze można dostać jako darowiznę od "kochanego tatusia".

    Lepiej się jej zapytaj jaki NIP wpisze na druku PCC-1

  • 3. Data: 2006-02-03 06:10:15
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Thu, 02 Feb 2006 18:38:33 -0600, witek wrote:

    > O co w US mają się przyczepić? O to skąd miała pieniądze?
    > 400 zł zawsze można dostać jako darowiznę od "kochanego tatusia".
    >
    > Lepiej się jej zapytaj jaki NIP wpisze na druku PCC-1

    Zaden :) Bo przy wartosfi ponizej 1000zl nie placi sie PCC :)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 4. Data: 2006-02-03 06:56:00
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > 400 zł zawsze można dostać jako darowiznę od "kochanego tatusia".

    Moze tez oswiadczyc ze pochodzą z nierządu :D :D :D :D

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2006-02-03 08:28:19
    Od: "Marcinek" <m...@m...pl>

    "Janusz" <j...@a...net.pl> wrote in message

    > Zaden :) Bo przy wartosfi ponizej 1000zl nie placi sie PCC :)

    Nie placi sie, ale druk trzeba wypelnic, zeby urzednik mial szanse
    stwierdzic, ze samochod jednak jest wart >1000 i podatek sie nalezy :)

  • 6. Data: 2006-02-03 12:59:25
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Fri, 3 Feb 2006 09:28:19 +0100, Marcinek wrote:

    > Nie placi sie, ale druk trzeba wypelnic, zeby urzednik mial szanse
    > stwierdzic, ze samochod jednak jest wart >1000 i podatek sie nalezy :)

    A mnie w US przegonili jak im przyszedlem sie pochwalic ze kupilem
    auto za 450zl :) A w UM widzieli rocznik malucha, wiec nikt nie
    kwestionowal wartosci i bez problemu od reki zarejestrowali :)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 7. Data: 2006-02-03 21:36:48
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > 400 zł zawsze można dostać jako darowiznę od "kochanego tatusia".
    >
    > Lepiej się jej zapytaj jaki NIP wpisze na druku PCC-1

    Zamiast odpowiadać to pierdzielisz jak potłuczony. Moze na legitymację albo na
    paszport czy nie może. Takie teksty ze jeszcze nie ma a to już 3 dni jak ma 18
    lat to plucie po drucie. Ty miałeś dowód następnego dnia rano jak skończyłeś 18
    lat? Tomek

  • 8. Data: 2006-02-04 03:00:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > lat to plucie po drucie. Ty miałeś dowód następnego dnia rano jak skończyłeś 18

    Prawo przewiduje kare za to ze majac 18 lat nie ma sie dowodu
    osobistego. I niestety, nie przewiduje, czy masz 18 lat od miesiaca,
    roku czy od 3 dni. Dowód musisz mieć i tyle.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-02-04 03:38:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomek wrote:
> [...]
    > lat to plucie po drucie. Ty miałeś dowód następnego dnia rano jak skończyłeś 18

    Posłuchaj tatuś!
    Otwórz biuro porad prawnych i zarabiaj ciężką kasę.

    USTAWA
    z dnia 10 kwietnia 1974 r.
    o ewidencji ludności i dowodach osobistych

    Art. 34.
    1. Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej Polskiej
    jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
    1) od ukończenia 18 roku życia,
    2) od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub
    nie zamieszkuje
    wspólnie z osobami, pod których władzą rodzicielską lub opieką
    się znajduje, albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką.
    2. Osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty od
    ukończenia 13 roku życia.
    3. Na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów dowód osobisty może być
    wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia.

    Rozdział 10
    Przepisy karne
    Art. 55.
    Kto:
    1) uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego,
    podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny.

  • 10. Data: 2006-02-04 08:45:20
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Dnia 2006-02-04 04:38, Użytkownik witek napisał:

    > Art. 34.
    > 1. Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej
    > Polskiej
    > jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
    > 1) od ukończenia 18 roku życia,

    Hmm wniosek z tego, że powinienem złożyć formularz w urzędzie na tyle
    wcześniej aby zaraz po ukończeniu 18-ego roku życia móc wybrać dowód.
    Nie wiem jak się to ma w praktyce ale mi powiedziano (w owym urzędzie),
    żebym przyszedł złożyć papiery PO UKOŃCZENIU 18-stki. Trochę mnie to
    zdziwiło ale z racji nieznajomości prawa uznałem, że skoro papier jest
    złożony to się nikt nie przyczepi, iż owego dokumentu JESZCZE nie mam.
    Czyżby kulawe panie z urzędzie nie znały prawa?

    kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor