  • 1. Data: 2006-02-02 21:04:07
    Temat: Grożenie komornikiem
    Od: Juletta <j...@g...pl>

    Sprawa wygląda następująco:
    Jest sobie rodzina składajaca się z rodziców i syna. Syn jest
    pełnoletni. Jakiś czas pracował i wtedy pożyczył pieniądze w "szybkich
    pożyczkach gotówkowych". Potem pracę stracił, pożyczki nie spłacał. Na
    dodatek wyprowadził się i ślad po nim zaginął. Rodzice wymeldowali syna.
    Po jakimś czasie (załóżmy po pół roku) do rodziców odzywa się ktoś z
    "Szybkich pożyczek..." i żąda spłaty długu. Dodatkowo straszy
    komornikiem. Czy słusznie? Czy rzeczywiście rodzicom grozi sprawa sądowa
    i komornik za długi syna?

  • 2. Data: 2006-02-02 21:21:27
    Temat: Re: Grożenie komornikiem
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    jezeli w domu nie ma zadnych rzeczy bedacych wlasnoscia syna to moga sobie
    straszyc

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-02-03 11:08:03
    Od: "pb" <x...@h...com>

    Użytkownik "Juletta" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > dodatek wyprowadził się i ślad po nim zaginął. Rodzice wymeldowali syna.

    a zdradz mi jakim sposobem wymeldowali syna ?
    tak poszli i wymeldowali go pod most ?

    pozdrawiam
    pb

  • 4. Data: 2006-02-03 11:33:24
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    pb wrote:

    > Użytkownik "Juletta" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a zdradz mi jakim sposobem wymeldowali syna ?

    Moze go wydziedziczyli?

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 5. Data: 2006-02-03 11:35:37
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    > a zdradz mi jakim sposobem wymeldowali syna ?
    > tak poszli i wymeldowali go pod most ?

    Normalnie, zgłaszasz w urzędzie że nie mieszka i chcesz go wymeldować,
    przychodzi komisja ogląda wypytuje od kiedy nie mieszka, czy w domu są
    jakieś jego rzeczy itp.spisuje wnioski i stan faktyczny i jak wszystko się
    zgadza to wymeldowują decyzją administracyjną.
    Grzesiex

  • 6. Data: 2006-02-03 20:00:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pb wrote:

    > a zdradz mi jakim sposobem wymeldowali syna ?
    > tak poszli i wymeldowali go pod most ?

    Co za problem?

    To się nazywa wymeldowanie w trybie administracyjnym.

    Trochę trwa, jak nie wiadomo, gdzie wymeldowywany przebywa (bo trochę
    potrwa zrobienie odbębnienie przez dzielnicowego procedury wypytania,
    czy czasem nie zamieszkuje), ale to jak najbardziej możliwe.

  • 7. Data: 2006-02-03 20:27:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Juletta wrote:

    > dodatek wyprowadził się i ślad po nim zaginął. Rodzice wymeldowali syna.
    > Po jakimś czasie (załóżmy po pół roku) do rodziców odzywa się ktoś z
    > "Szybkich pożyczek..." i żąda spłaty długu. Dodatkowo straszy

    To niech rozmawia z dłużnikiem (czyli synem).

    > komornikiem. Czy słusznie?

    Nie. I na upartego można by go pewnie oskarżyć o groźbę bezprawną
    (jeszcze zależy, co dokładnie groził i jak - i czy da się to udowodnić).

    > Czy rzeczywiście rodzicom grozi sprawa sądowa
    > i komornik za długi syna?

    Nie. Długi na rodziców nie przechodzą - chyba że razem ze spadkiem.

    Ale skoro dłużnik żyje, to niech go sobie wierzyciel szuka a uczciwym
    ludziom nie zawraca głowy.

  • 8. Data: 2006-02-03 20:44:49
    Od: Juletta <j...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    > potrwa zrobienie odbębnienie przez dzielnicowego procedury wypytania,
    > czy czasem nie zamieszkuje), ale to jak najbardziej możliwe.
    Tak też było. Najpierw było zgłoszenie do Urzędu Meldunkowego, potem
    wywiad środowiskowy przeprowadzony przez policję, po jakimś czasie
    przyszło pismo z meldunkowego zawiadamiające o wymeldowaniu....i po sprawie.

  • 9. Data: 2006-02-05 15:04:42
    Od: Juletta <j...@g...pl>

> [...]
    >

    > Nie. Długi na rodziców nie przechodzą - chyba że razem ze spadkiem.
    >
    > Ale skoro dłużnik żyje, to niech go sobie wierzyciel szuka a uczciwym
    Serdeczne dzięki za odpowiedzi. Ludzie z takich instytucji jak "Szybkie
    pożyczki..." liczą po prostu na to, że rodzina się przestraszy i zacznie
    spłacać nie swoje długi.