    From: Marcin <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kupno mieszkania na rynku wtórnym - hipoteka na budynkach
    Date: Thu, 17 May 2007 07:16:51 +0200

    Witam,

    Chcę kupić mieszkanie na rynku wtórnym. W dokumentach, które dostałem od
    właścicielki oraz w KW jest mowa o tym, że na budynkach firmy budowlanej
    jest założona hipoteka przymusowa z tytułu nieopłaconych składek na
    ubezpieczenie społeczne. Krótko mówiąc firma budowlana jest zadłużona w
    ZUSie. Jest też mowa o tym, że właściciel lokalu, który chcę kupić ma
    udział w 1,04% we wspólnych częściach budynku i w prawie użytkowania
    wieczystego terenu.

    Czy ktoś może mi wytłumaczyć, jakie to ma konsekwencje dla mnie jako
    przyszłego właściciela lokalu?
    Czy ZUS może ode mnie żądać spłaty części tego długu?
    Czy może sobie rościć prawa do tego mieszkania?

    Pozdrawiam,
    Marcin