  • 1. Data: 2009-03-15 22:46:38
    Temat: Kupno auta, nieprzerejestrowanie, zabrany dowód i inne kłopoty.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jakis czas temu kupiłem uzywane auto (od osoby ktora miala je juz
    zarejestrowane w Polsce).
    Niestety po zakupie nie przerejestrowałem auta (kupione w innym
    województwie, jakies 200km od mojego miejsca zamieszkania)
    Wykupiłem nowe OC.

    Auto mialo peknieta przednia szybe, wiec ja wymieniłem, niestety nie
    dopilnowałem przeklejenia naklejki z nr rejestracyjnym i nieswiadomie
    jezdziłem bez niej.

    No i niestety wczoraj zabrano mi dowód rejestracyjny wlasnie za brak
    naklejki.

    Co mam zrobic? Jakich spodziewac sie konsekwencji za nieprzerejestrowanie?
    Jak sprawe załatwic? Jechac po dowód i naklejke tam gdzie było auto
    zarejestrowane czy olac tamten dowód i wyrobic nowy przerejestrowywujac
    auto? Ile bedzie mnie to kosztowało?

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 2. Data: 2009-03-15 23:51:11
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > Jak sprawe załatwic? Jechac po dowód i naklejke tam gdzie było auto
    > zarejestrowane czy olac tamten dowód i wyrobic nowy przerejestrowywujac

    podstawowe pytanie, czy sprzedajacy zglosil sprzedaz samochodu u siebie, bo to
    pewnie skomplikuje sprawe...
    1. jesli masz naklejke, to poprosic poprzedniego wlasciciela, zeby odebral dowod
    i ci go oddal, zglosic do swojego urzedu celem rejestracji
    2. jesli nie masz naklejki, udac sie tam gdzie bylo rejestrowane i dowiedziec co
    dalej

  • 3. Data: 2009-03-16 00:29:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gardziej" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    A czemu nie zgłosić się do ":swojego" wydziału komunikacji i po prostu
    samochód zarejestrować?

  • 4. Data: 2009-03-16 02:24:01
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "gardziej" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    >

    > A czemu nie zgłosić się do ":swojego" wydziału komunikacji i po prostu
    > samochód zarejestrować?

    Bo to nie honorowe. Pewno nie zdajesz sobie sprawy ile to załatwiania. I jeszcze
    jakiś podatek wydrą z gardłom. Nie ważne że czasami ten podatek to równowartość
    pół litra, kurczaka z rożna i trzech paczek fajek.

  • 5. Data: 2009-03-16 11:53:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@b...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > 2. jesli nie masz naklejki, udac sie tam gdzie bylo rejestrowane i
    > dowiedziec co dalej

    oczywiscie ze nie mam.
    Fajna rada - jechac zeby sie dowiedziec...
    ;-)

    "Początek i koniec zawsze są jednością."
    Frank Herbert

  • 6. Data: 2009-03-16 11:53:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A czemu nie zgłosić się do ":swojego" wydziału komunikacji i po prostu
    > samochód zarejestrować?

    no wlasnie sie pytam!
    :)
    tez mi to przyszło do glowy, jako najlepsze rozwiazanie. Zastanawiam sie
    tylko, co mi grozi za to ze nie zmiesciłem sie w bodaj miesiecznym okresie,
    w ktorym auto powinienem przerejestrowac.

    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
    Frank Herbert

  • 7. Data: 2009-03-16 11:59:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 11:53:15 +0000, Budzik napisał(a):

    > tez mi to przyszło do glowy, jako najlepsze rozwiazanie. Zastanawiam sie
    > tylko, co mi grozi za to ze nie zmiesciłem sie w bodaj miesiecznym
    > okresie, w ktorym auto powinienem przerejestrowac.

    Cokolwiek Ci grozi -- lepiej już nie będzie ;-)
    To jest jakieś wykroczenie pewnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2009-03-16 12:14:36
    Od: Martin Fox <k...@g...com>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 01:29:50 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > A czemu nie zgłosić się do ":swojego" wydziału komunikacji i po prostu
    > samochód zarejestrować?

    No wiesz? Tak normalnie?
    Prawdziwemu Polakowi to ujmę przynosi, coś uczciwie zrobić a nie kombinować
    :P

    --
    Martin Fox

  • 9. Data: 2009-03-16 13:39:03
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > A czemu nie zgłosić się do ":swojego" wydziału komunikacji i po prostu
    > samochód zarejestrować?

    po prostu samochodu nie zarejestruje, bo nie ma dowodu rejestracyjnego, ktory
    jest gdzies indziej, pewnie i mozna w "swoim" urzedzie zalatwic wysylke tamtego
    dowodu, ale potrwa to dluzej

  • 10. Data: 2009-03-16 17:04:06
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Zastanawiam sie
    > tylko, co mi grozi za to ze nie zmiesciłem sie w bodaj miesiecznym
    > okresie,
    > w ktorym auto powinienem przerejestrowac.

    Kompletnie nic!
    Pół roku jeździłem nieprzerejestrowanym autem bo błąd w papierach był.

    *