  • 1. Data: 2009-03-15 20:25:42
    Temat: alimenty
    Od: "Tata" <r...@w...pl>

    Witam,

    Czeka mnie sprawa w niedalekiej przyszłości założona przez matkę mojego
    dwunastoletniego syna o podwyższenie alimentów. W tej chwili płacę
    regularnie na syna 800zł miesięcznie plus jakieś 400zł wydaje dodatkowo. Nie
    byłoby w tym może nic dziwnego ale matka dziecka zarabia duzo więcej ode
    mnie, a do tego wykazuje mojemu synowi dochód z wynajęcia mieszkanmia, które
    on odziedziczył po swojej babci.

    Czy mogę odwołac sie od decyzji sądu w tej sprawie?

    Z mojego doświadczenia bowiem wynika, że za wiele to ja na tej sprawie sobie
    nie pogadam

  • 2. Data: 2009-03-15 21:35:11
    Temat: Re: alimenty
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 15 Mar, 21:25, "Tata" <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy mogę odwołac sie od decyzji sądu w tej sprawie?
    >
    > Z mojego doświadczenia bowiem wynika, że za wiele to ja na tej sprawie sobie

    1. Jeżeli twoje dochody nie zwiększyły się od ostatniego ustalenia
    wysokości alimentów to raczej nie zostanie zwiększona ich wysokość.
    Moim zdaniem i tak dość sporo już płacisz (więc musisz dobrze
    zarabiać:)). Należy mieć jednak na uwadze to, iż potrzeby finansowe
    Twojego mogły znacznie wzrosnąć, co mogłoby spowodować jednak
    podwyższenie alimentów (mało prawdopodobne).
    2. Odwołać się od wyroku zawsze możesz w drodze apelacji.
    3. Zawsze możesz złożyć do sądu rodzinnego pozew o obniżenie
    alimentów.

    Uważam, że najlepiej w takich sprawach udać się do radcy prawnego/
    adwokata, który spojrzy na sprawę obiektywnie. W sprawach rodzinnych
    często zbyt dużą rolę grają emocję niż chłodne spojrzenie na sprawę, a
    jest niezbędne. Poza tym, zaoszczędzi Tobie niepotrzebnych nerwów.

    Jeżeli masz pytanie napisz na mojego maila bezpośrednio.

    Pzdr

    Paweł