eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2007-05-28 13:02:38
    Temat: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
    Od: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>

    Witam.
    Załóżmy, żę kupiłem towar przez internet. Na towar przysługuje gwarancja.
    Towar w momencie odebrania jest uszkodzony. Czy muszę pokryć koszt odesłania
    go do sprzedawcy? Sprzedawca napisał w warunkach aukcji, że w razie wady
    sprzętu i chęci naprawy w ramach gwarancji kupujący pokrywa koszt
    dostarczenia - jednak czy nie jest to naciąganie klientów? W sumie
    sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu, więc dlaczego
    kupujący ma ponosić dodatkowe koszty?
    Pozdrawiam.



  • 2. Data: 2007-05-28 14:16:23
    Temat: Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.05.2007 Paweł Kulesza <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał/a:
    > Załóżmy, żę kupiłem towar przez internet. Na towar przysługuje gwarancja.
    > Towar w momencie odebrania jest uszkodzony. Czy muszę pokryć koszt odesłania
    > go do sprzedawcy? Sprzedawca napisał w warunkach aukcji, że w razie wady
    > sprzętu i chęci naprawy w ramach gwarancji kupujący pokrywa koszt
    > dostarczenia - jednak czy nie jest to naciąganie klientów? W sumie
    > sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu, więc dlaczego
    > kupujący ma ponosić dodatkowe koszty?

    Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2007-05-29 00:05:24
    Temat: Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
    Od: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>

    Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?

    A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
    sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?



  • 4. Data: 2007-05-29 02:17:03
    Temat: Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał/a:
    > Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
    > A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
    > sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?

    To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z
    tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8
    u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    --
    Marcin


  • 5. Data: 2007-05-29 07:51:17
    Temat: Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
    Od: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl>


    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:v1fsi4-0rm.ln1@ziutka.router...
    > Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał/a:
    >> Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
    >> A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
    >> sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?
    >
    > To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z
    > tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8
    > u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    >
    > --
    > Marcin

    Dziękuje i pozdrawiam.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1