  • 1. Data: 2003-06-24 18:54:31
    Temat: Krótko: o ile wzrośnie mi czynsz?
    Od: Rudi <n...@i...pl>

    W spółdzielni (małej) dowiedzieli się, że prowadzę działalność gospodarczą
    pod adresem zamieszkania. Dostałem wezwanie do podpisania umowy najmu
    lokalu użytkowego. Na działalność przeznaczone jest jedno niewielkie
    pomieszczenie w mieszkaniu.
    Pytanie: o ile wzrosnąć może stawka czynszu?(czy czynsz wzrasta czy może
    tylko stawka podatku??) Rozumiem że jeśli spółdzielnia za wydzielone
    pomieszczenie osobno naliczać będzie czynsz wg innej stawki to czynsz za
    częśc mieszkalną zmaleje, bo jej metraż się zmniejszy.
    Z góry dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2003-06-24 20:14:22
    Temat: Re: Krótko: o ile wzrośnie mi czynsz?
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Rudi" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomieszczenie osobno naliczać będzie czynsz wg innej stawki to czynsz za
    > częśc mieszkalną zmaleje, bo jej metraż się zmniejszy.

    działalność należy prowadzić na powierzchni niewydzielonej tj, np, na 20%
    powierzchni mieszkania, w takim wypadku nie ma podstawy do zwiekszenia
    podatku od nieruchomości a ty możesz odliczać ok. 20% kosztów
    związanych z mieszkaniem. oprócz tego sp-nia może obciążąć ciebie
    podwyższonymi opłatami eksploatacyjnymi ale tylko wtedy, gdy
    będzie to uzasadnione tj, cos będzie dziło się w związku z twoja
    działalnością jak np. sznur ludzi do dentysty i zadeptywanie klatki
    schodowej.
    jeżeli nic takiego nei ma miejsca to nie powinno być podstawy do
    wzrostu opłat, to nie jest pełna samowola ale działanie oparte o podstawy
    rzeczywiste,

    pzdr.
    JarekM

  • 3. Data: 2003-06-25 04:50:49
    Od: Rudi <nospam!!!roodi@box43.pl>

    Jarosław Matejczuk wrote:
> [...]
    > jeżeli nic takiego nei ma miejsca to nie powinno być podstawy do
    > wzrostu opłat, to nie jest pełna samowola ale działanie oparte o podstawy

    Mógłbym prosić o jakąś podstawę prawną, którą bedę mógł sie wesprzeć
    podczas wizyty w spółdzielni?
    > pzdr.
    > JarekM
    Równiez pozdrawiam i dzięki
    Marek

  • 4. Data: 2003-06-25 09:50:11
    Od: Rudi <nospam!!!roodi@box43.pl>

    Rudi wrote:

> [...]
    -co oznacza "na powierzchni niewydzielonej"? Jeśli dobrze rozumię mam
    nie deklarowac że prowadzę działalność w np małym pokoju tylko w bliżej
    nie określonej części mieszkania (20 %) - ciekawy zabieg

    > Mógłbym prosić o jakąś podstawę prawną, którą bedę mógł sie wesprzeć
    > podczas wizyty w spółdzielni?
    -Ponawiam prośbę

  • 5. Data: 2003-06-25 15:27:57
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Np. orzeczenia do artykułu 218 prawa spółdzielczego i wyrok Trybunału
    Konstytucyjnego z dnia 29 czerwca 2001 sygn. akt. 23/00 i cała masa innych
    rozstrzygnięć.
    A tak na marginesie to czy podali podstawe takich roszczeń. Jakiś
    regulaminik wew.

    Stan_Z

  • 6. Data: 2003-06-25 21:17:08
    Od: Rudi <nospam!!!roodi@box43.pl>

    Stan_Z wrote:

> [...]
    > rozstrzygnięć.
    > A tak na marginesie to czy podali podstawe takich roszczeń. Jakiś

    Nie podali żadnych podstaw prawnych. Jedyne czego chcą to "podpisania
    umowy najmu lokalu użytkowego", którym jest mieszkanie mojego ojca, bo z
    nim mieszkam. Jeszcze sie do biura spółdzielni nie wybrałem, bo chcę się
    dobrze przygotować. Za pomoc w moich "przygotowaniach" serdecznie
    dziękuję.
    pozdr. Marek