    From: Rafał <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kradzież wartości intelektualnej (z www)
    Date: Tue, 30 Dec 2008 15:28:43 +0100

    Mam prośbę o ustalenie co jest kradzieżą a co nie.

    Powiedzmy na jakiejś stronie www przedstawiony jest schemat,
    dajmy na to samochodu w formacie gif jako rysunek wektorowy
    dość skomplikowany.
    Jeśli kopiujemy ten obrazek dopuszczamy się kradzieży.
    Jeśli zwiększamy lub zmniejszamy ten obrazek sytuacja jest
    podoba. Pomijam na razie fakt, że taki rysunek, jeśli jest np.
    zwiększony jest nie do oglądania, bo proste linie przechodzą
    w wygładzone i całość jest zamydlona.

    A teraz pytanie :
    Co będzie jeśli obrazek zostanie zwiększony powiedzmy 1.5 razy
    i odrysowany jeszcze raz?
    Powiedzmy, zmianie uległy kolory i takie tam drobne rzeczy, ale cały
    czas przedstawia tą samą rzecz.
    Czy to też będzie kradzież?
    Dodam, że schemat nie jest jakaś tajemną wiedzą, tylko tak jak już
    wspomniałem pokazuje coś znanego, np. samochód.

    R.