    From: "Student" <w...@s...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kradzież testu w trakcie egzaminu
    Date: Sun, 26 Jan 2014 23:39:55 +0100

    Witajcie

    Spotkała mnie taka ... nietypowa sytuacja. :-)

    Zdawałem sobie na uczelni egzamin zerowy. Wykładowca rozdał arkusze testów,
    które wypełniliśmy. Kiedy minął czas, zdecydowałem o wykonaniu zdjęć
    metodami elektronicznymi swojego arkusza na potrzeby sprawdzenia w domu.
    Wykładowca zauważył to i powiedział byśmy nie kopiowali testów bo to
    kradzież jest. To odstąpiłem od dalszego robienia zdjęć. Kiedy oddawałem
    wykładowca skreślił mój arkusz uzasadniając to tym, że to kradzież jest. Że
    nie widzę w tym żadnej kradzieży to zwróciłem na to wykładowcy, który
    obstawał przy swoim. Stwierdził np, że ten test chroni prawo autorskie. Ja
    tam nie widzę by w zakresie w jakim go używałem mogło go chronić prawo
    autorskie bo dostałem test do wypełnienia czyli otrzymałem jakąś licencję na
    skorzystanie z niego. To wymyślił, że to dokument i mogę tylko uzyskać do
    niego wgląd. Może i dokument, ale co z tego. To by tylko osłabiało możliwość
    faktycznej ochrony prawem autorskim. To zaczął porównywać do programu
    komputerowego. Program komputerowy jaki jest każdy widzi, nie można go
    kopiować, ale inne utwory ... dozwolony użytek. To, że wykładu nie mogę
    nagrywać jak wykładowca nie zgodzi się. Po mojemu, nie ma żadnych przeszkód,
    również dozwolony użytek. Pogroził rektorem i taki tam pierdoły poopowiadał
    ambicjonalne. Generalnie uwzględniłem jego prośbę o skasowanie tego
    "dokumentu" co teraz uważam, za takie sobie. Poprosiłem by jednak ocenił tę
    pracę. Na co stwierdził, że zrobi to skrupulatnie. Nie wiem co tu można
    robić skrupulatnie lub nieskrupulatnie jak to zwykły test jednokrotnego
    wyboru jest. W końcu dałem se spokój, bo dalsza dyskusja niczego nie
    wnosiła.

    Pracę napisałem prawdopodobnie na ocenę pozytywną, niewykluczone, że z tych
    najlepszych, ale nie bardzo mogę to teraz ocenić bo nie kojarzę już
    wszystkich pytań z ich subtelnościami. Otwarty szantaż nie rokuje jednak
    dobrze. I tak się zastanawiam czy to czasem nie jest wyłącznie kwestia
    prawna...