  • 1. Data: 2006-12-30 19:37:22
    Temat: Koszty spowodowane zlym ustawieniem urzadzenia
    Od: g...@j...com

    Witam!

    (Od razu przepraszam za przydlugi opis sytuacji, ale sprawa moim
    zdaniem tego wymaga)

    Mam nastepujacy problem:
    od ok. roku jestem posiadaczem urzadzenia grzewczego (nazwijmy go
    "piecem").
    Zakupilem go, bo gwarantowal oszczednosci na kosztach ogrzewania choc
    wymagal dużych nakladow przy zakupie. Piec zostal uruchomiony przez
    autoryzowanego serwisanta, co jest podstawa otrzymania 24-miesiecznej
    gwarancji na urzadzenie.
    Po pewnym czasie piec ulegl drobnej awarii, do ktorej usuniecia
    przyjezdzal kilkakrotnie ten sam serwisant. Wiem, ze nie mogac sobie
    poradzic z usterka, manipulowal przy roznych ustawieniach urzadzenia. W
    koncu awarie usunal i nie mialem zarzutu co do funkcjonowania pieca.
    Po 5 miesiacach uzytkowania zajrzalem doglebnie do ustawien pieca i
    okazalo sie, ze sa one aktualnie takie, ze zamiast oszczednosci, piec
    generuje zwiekszone koszty zuzycia pradu. Co wiecej - ustawienie tego
    parametru skrajnie odbiega od jego wartosci nadanej przez producenta i
    opisanej w instrukcji obslugi. Sam nie moge manipulowac w piecu, bo nie
    znam hasla serwisanta. Zatem jest rzecza wykluczona, abym to ja zmienil
    cokolwiek. Wniosek - albo bylo tak od poczatku, a wowczas serwisant
    powinien ten blad zauwazyc podczas pierwszego uruchomienia pieca, albo
    tez blad powstal w wyniku jego prob usuniecia drobnej usterki, o ktorej
    wspominalem. Jak by nie bylo, ja musialem poniesc pewne koszty - rzedu
    ~3000 PLN.

    A teraz pytanie do osob, ktore przebrnely przez powyzszy opis: co moge
    zrobic, aby probowac dochodzic zwrotu tych kosztow, ktore wedlug mnie
    powstaly z winy serwisanta?
    Jak to wyglada w swietle prawa (konsumenckiego?)?
    Prosze o wszelkie mozliwe sugestie...

    Z gory dziekuje.

    G.J.

  • 2. Data: 2006-12-31 10:32:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    g...@j...com napisał(a):

    > Prosze o wszelkie mozliwe sugestie...

    Najpierw weź jakiegoś rzeczoznawcę i niech ci napisze opnie co do
    prawidłowości montażu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam