  • 11. Data: 2005-12-21 10:26:01
    Temat: Re: Kopie filmow na divx
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:43a87e97$1@news.home.net.pl...
    > Czy majac orginalny film dvd moge zrobic legalnie kopie na divx i ogladac
    > z niej film na kompie?
    > pozdrawiam
    > ps. to samo pytanie dotyczy plyt muzycznych.

    mozna, ale udosteonianie jest pzrestepstwem.

    P.

  • 12. Data: 2005-12-21 10:36:45
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > nie, nie pytalem, a jest jakas ktora dopuszcza robienie kopi z orginalu i
    > korzystanie z niej zamiast z orginalu (oczywiscie posiadajac orginalny
    > nosnik) no bo tez tak cos slyszalem ale w takim wypadku jesli zabrania
    > tego zaiks to lamia prawo?

    na oglupianie niema pragrafu.

    poczytaj ustawe o prawie autorskim

    P.

  • 13. Data: 2005-12-21 10:47:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > W polsce to niby teoretycznie mozesz zrobic kopie 1:1 i dac bratu czy
    > znajomemu...

    Moim zdaniem chodzi o to, ze mozesz ogladac razem z bratem lub znajomym
    ;P

    j.

  • 14. Data: 2005-12-21 11:10:21
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Wlasnie dzwonilem do ZAIKS i powiedzieli ze nie mozna robic nic z
    orginalna
    > plyta muzyczna , czy to mp3 z niej czy co kolwiek:(

    Niech podadzą paragraf :-). Ty kupując oryginalną płytę już zapłaciłeś
    wszystkie haracze. A nikt mi nie zabroni skopiować płyty i używać kopii
    jeśli równocześnie mam oryginał.
    Rozumując w ten sposób nie mógłbym zrobić kopii np. Windowsa. A mam takową
    (oczywiście mam też oryginał z licencją) i zrobiłem to z obawy przed
    uszkodzeniem oryginału. Co zresztą się stało, na oryginale ktoś usiadł
    niechcący :-). I teraz mam złamany oryginał i całą kopię. W końcu nie
    nabywasz praw do płyty jako nośnika a do zawartej na niej treści.

  • 15. Data: 2005-12-21 11:55:39
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Hikikomori San <h...@g...pl> napisali:

    > eee, wlasnie podobniez wcale ze nie, bo jest to traktowane jak "na
    > wlasny uzytek oraz bliskich i znakomych" - ale paragrafu nie
    > przytocze...

    Tak, ale jednego egzemplarza. Nie mozesz jednoczesnie uzywac oryginalu i
    kopii.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .