  • 1. Data: 2004-07-09 15:05:50
    Temat: Komornik - jak to wygląda?
    Od: "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl>

    Witam.
    Swego czasu mieszkałem w innym mieście i miałem tam konto ROR
    na adres tamtejszy. Zrobiłem na nim debet 350 zł.
    Oddałem 100 i na tym sprawę zakończyłem, bo wyjechałem z tamtego miasta.
    I - po prostu - zapomniałem o tej płatności.
    Pewnego dnia zawitał do mnie pan komornik...
    Zadeklarowałem konkretne spłaty zobowiązania,
    (z racji tego, że dług - faktycznie - ma miejsce i nie ma co do tego
    wątpliwości)
    ale nie potrafił mi udzielić jasnej informacji
    jaka jest wielkość zadłużenia do spłaty.
    Spłacam te raty regularnie, ale:
    1. Czy nie powinienem dostać jakiegoś wyroku sadowego?
    2. Czy komornik nie powinien mnie poinformować
    o wysokości zasądzonej należności?
    Bo spłacać tak mogę do końca świata...
    Doradźcie mi proszę w tej sprawie.

    Pzdr.:
    Kuba

  • 2. Data: 2004-07-09 16:21:44
    Temat: Re: Komornik - jak to wygląda?
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl> napisał w
    wiadomości news:40eeb3e7$1@news.home.net.pl...
    > Spłacam te raty regularnie, ale:

    A to był wogóle komornik? Komu te raty płacisz? Jaki tytuł w przelewie
    piszesz, albo co jest napisane na pokwitowaniu, które dostajesz? Dostajesz
    wogóle jakiś kwit?

    andrzej

  • 3. Data: 2004-07-09 16:22:41
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kuba"

> [...]
    > ale nie potrafił mi udzielić jasnej informacji
    > jaka jest wielkość zadłużenia do spłaty.
    > 2. Czy komornik nie powinien mnie poinformować

    Otwierając ROR podpisuje się swoistą umowę, gdzie banki zazwyczaj
    zastrzegają, iż wszelka korespondencja wysłana pod znany bankowi adres jest
    uważana za doręczoną. Czyli obowiązkiem posiadacza rachunku jest zawiadomić
    bank o zmianie miejsca pobytu.
    Bank zapewne wzywał do spłaty zadłużenia, potem wystawił bankowy tytuł
    wykonawczy i sąd nadał mu klauzulę wykonalności.
    Jednak komornik musiał przy pierwszej czynności doręczyć ten tytuł
    wykonawczy z którego wynika wprost jaka należność jest egzekwowana.

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń

  • 4. Data: 2004-07-09 19:43:50
    Od: "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl>

    ciach
> [...]
    > Jednak komornik musiał przy pierwszej czynności doręczyć ten tytuł
    > wykonawczy z którego wynika wprost jaka należność jest egzekwowana.

    Nie dostarczył!
    Mogę to jakoś od niego wyegzekwować?
    Na coś (konkretnego ) mam się powołać?

    Pzdr.:
    Kuba

  • 5. Data: 2004-07-09 19:47:30
    Od: "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl>

    > A to był wogóle komornik? Komu te raty płacisz?

    Płacę w siedzibie komornika rewiru X,

    Jaki tytuł w przelewie
    > piszesz, albo co jest napisane na pokwitowaniu, które dostajesz?

    jakiś symbol (sprawy chyba) + data + kwota wpłaty

    Dostajesz
    > wogóle jakiś kwit?

    Jak najbardziej.
    Niepokoi mnie tylko brak "papieru" na to ile mam zapłacić.
    Mam teraz sezonową pracę i chciałbym to spłacić od razu,
    ale nie wiem ile mam wpłacić - stąd moje zaniepokojenie.

    Pzdr.:
    Kuba

  • 6. Data: 2004-07-09 19:49:45
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kuba"

    > Nie dostarczył!
    > Mogę to jakoś od niego wyegzekwować?
    > Na coś (konkretnego ) mam się powołać?

    Oj przepraszam, nie tytuł wykonawczy, lecz zawiadomienie o wszczęciu
    egzekucji, z którego wynika treść tytułu wykonawczego.

    Art. 805. § 1. KPC " Przy pierwszej czynności egzekucyjnej doręcza się
    dłużnikowi zawiadomienie o wszczęciu egzekucji, z podaniem treści tytułu
    wykonawczego i wymienieniem sposobu egzekucji.
    § 2. Na żądanie dłużnika komornik powinien okazać mu tytuł wykonawczy w
    oryginale. "
    oraz
    art. 795. § 1. kpc Na postanowienie sądu co do nadania klauzuli wykonalności
    przysługuje zażalenie.
    § 2. Termin do wniesienia zażalenia biegnie dla wierzyciela od daty wydania
    mu tytułu wykonawczego lub postanowienia odmownego, dla dłużnika - od daty
    doręczenia mu zawiadomienia o wszczęciu egzekucji.

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń

  • 7. Data: 2004-07-09 20:10:18
    Od: "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl>

> [...]
    > mu tytułu wykonawczego lub postanowienia odmownego, dla dłużnika - od daty
    > doręczenia mu zawiadomienia o wszczęciu egzekucji.

    W takim razie czy udzielą mi takiej informacji w biurze komornika?

    > --
    > Pzdr.
    > Marek - UMK Toruń
    > P.S. Nie jestem "specjalistą" od postępowania egzekucyjnego :-)

    To nie jest istotne jaki zawód wykonujesz (jeżeli Ci o to chodziło)
    ważne, że możesz pomóc :-))) .

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc:
    Kuba

  • 8. Data: 2004-07-09 21:54:16
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kuba" :

    > W takim razie czy udzielą mi takiej informacji w biurze komornika?

    Tak. W aktach egzekucyjnych znajduje się oryginał tytułu wykonawczego.

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń

  • 9. Data: 2004-07-10 17:41:03
    Od: "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl>

    > Użytkownik "Kuba" :

    > Tak. W aktach egzekucyjnych znajduje się oryginał tytułu wykonawczego.

    Dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam:
    Kuba