  • 1. Data: 2010-12-03 15:14:55
    Temat: Komornik - egzekucja
    Od: wsk125 <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zleciłem komornikowi odzyskanie od dłużnika kwoty zasądzonej wyrokiem.

    Podałem numer konta dłużnika.

    Dziś otrzymałem pismo od komornika, że postępowanie egzekucyjne z
    rachunku dłużnika jest nieskuteczne, na podstawie odpowiedzi banku:

    "Bank.... informuje, że Pan... posiada rachunek na którym jest kwota wolna".

    Co oznacza sformułowania "kwota wolna"? Dlaczego egzekucja z takiego
    rachunku jest nieskuteczna?

    Komornik jednocześnie wzywa mnie w piśmie do złożenia oświadczenia co do
    dalszych czynności egzekucyjnych (na podstawie art.827 kpc).

    Poza numerem rachunku oraz adresem nie mam żadnych informacji o
    dłużniku. Nie potrafię wskazać majątku dłużnika, z którego można by
    ściągnąć należność.

    Jak dalej postępować w tej sprawie?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2010-12-03 15:41:54
    Temat: Re: Komornik - egzekucja
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wsk125" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:idb1hd$i8c$1@news.onet.pl...

    > Co oznacza sformułowania "kwota wolna"? Dlaczego egzekucja z takiego
    > rachunku jest nieskuteczna?

    Ze kazdy obywatel RP moze wskazac jedno konto w banku (osobiste, firmowych
    to nei dotyczy) jako konto, na ktorym okreslona suma pieniedzy (zazwyczaj
    cos circa 3xsrednie wynagrodzenie) zostaje wskazana jako wolna od zajecia -
    czyli komornikowi ruszyc jej nie wolno. Cos, jak zabezopieczenie
    najwazniejszych zyciowych potrzeb dluznika, itp.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-12-03 18:53:19
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Jak dalej postępować w tej sprawie?

    Poszukaj tematu z tej grupy - Komornik - co i jak? z 22 listopada

    Dysiek

  • 4. Data: 2010-12-03 23:57:22
    Od: wsk125 <m...@p...onet.pl>

    OK, dziękuję.

    Czy poza wysłaniem do komornika listy banków nic nie mogę więcej zrobić?

    A co, jeśli dłużnik ma konto tylko w tym jednym banku - w którym jest
    kwota wolna? Egzekucja z konta będzie nieskuteczna...

    Przychodzi mi do głowy jeszcze zajęcie zwrotu podatku. Jak ten temat ugryźć?

    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2010-12-04 05:17:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-04 00:57, wsk125 pisze:

    > Przychodzi mi do głowy jeszcze zajęcie zwrotu podatku. Jak ten temat
    > ugryźć?

    Zawnioskować o zajęcie w US zwrotu podatku.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-12-04 15:07:15
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "wsk125" <m...@p...onet.pl> napisał

    > Czy poza wysłaniem do komornika listy banków nic nie mogę więcej
    > zrobić?

    Zająć można nie tylko aktualny majątek, ale również dochody z tytułu
    pracy, świadczeń społecznych itp. Niech komornik wystąpi do ZUS ze
    stosownym zapytaniem. To zapytanie chyba kosztuje parę złotych i
    będziesz musiał na to wyłożyć, potem dłużnik ma ci to oddać.

  • 7. Data: 2010-12-04 15:09:56
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał

> [...]
    > stosownym zapytaniem. To zapytanie chyba kosztuje parę złotych i
    > będziesz musiał na to wyłożyć, potem dłużnik ma ci to oddać.

    Aha, jeszcze komornik może zapytać w ewidencji pojazdów oraz w
    księgach wieczystych. Może dłużnik ma pojazd albo nieruchomość i z
    tego można by prowadzic egzekucję.