  • 1. Data: 2006-06-12 07:48:39
    Temat: Komornik
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie egzekucji komorniczej.
    Jest nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym, w którym wyszczególnione są
    kwoty (wartości teoretyczne):
    zadłużenie - 3400 zł
    odsetki - 620 zł
    koszty sądowe - 650 zł.
    Przychodzi komornik po pewnym czasie z tytułem egzekucji i kwotami:
    zadłużenie 3400 zł
    odsetki 620 zł
    koszty sądowe 650 zł
    koszty komornicze 630 zł
    koszty zastępstwa adwokackiego - 1200 zł
    jakaś opłata 6zł

    Moje pytanie brzmi jeśli sąd nie zasądził mimo wniosku pełnomocnika kosztów
    zastępstwa to czy zgodnie z prawem zostałey one ujęte w egzekucji
    komorniczej, jeśli tak to jaka podstawa prawna, a jeśli nie to podstawa
    prawna i prośba o metodę obrony. 1200 zł za napisanie odręczne pozwu do sądu
    i wysłanie go pocztą oraz przesłanie pocztą do komornika pisma o egzekucję
    to są jakieś wydumane.

    Pozdrawiam i proszę o odpowieź.

    Tomek

  • 2. Data: 2006-06-12 08:22:17
    Temat: Re: Komornik
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > kosztów zastępstwa to czy zgodnie z prawem zostałey one ujęte w
    > egzekucji komorniczej, jeśli tak to jaka podstawa prawna,

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 28 września 2002 r. w
    "sprawie opłat za czynności adwokackie oraz ponoszenia przez Skarb
    Państwa kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej z urzędu"
    (Dz.U.02.163.1348), albo "w sprawie opłat za czynności radców prawnych
    oraz ponoszenia przez Skarb Państwa kosztów pomocy prawnej udzielonej
    przez radcę prawnego ustanowionego z urzędu" (Dz.U.02.163.1349).

> [...]
    > napisanie odręczne pozwu do sądu i wysłanie go pocztą oraz
    > przesłanie pocztą do komornika pisma o egzekucję to są jakieś

    Jesli nie było ujęte na nakazie, to są to koszty adwokackie w egzekucji.
    Przyznaje je komornik postanowieniem.
    W tych rozporządzeniach w art. 6 jest wyszczególnione, od jakich kwot
    się je pobiera i rzeczywiście jest za duzo.

    Po pierwsze po zsumowaniu wychodzi 4.670 zł (nie wlicza się kosztów
    komorniczych i samych adwokackich), a 1200 należy się dopiero od 5.000
    zl, za te 4.670 koszty adwokackie to 600zł. Jesteś pewien, że nie
    zgubiłeś gdzieś (przynajmniej) 330 zł?

    Po drugie w egzekucji koszty adwokackie to tylko 25% kwot z art. 6
    (ewentualnie 50% przy egz. z nieruchomosci), więc w rzeczywystości
    powinno być 150 zł przy egzekucji do 5.000 zł lub 300 zł przy egzekucji
    powyżej 5.000 zł.