    From: "R De" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Komornicy - długawe.
    Date: Sun, 15 Feb 2004 11:37:55 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@net2-3.telkab.pl

    Mam takie pytanie - może ktoś wie jak to działa.

    Sprawa wygląda tak:
    Mam należności i zobowiązania. Zobowiązania to około 0,5 % należności.
    Przychodzi do mnie komornik i rozsądnie pyta, czy i kiedy zapłacę. Ja
    odpowiadam, że oczywiście zapłacę, ale w chwili obecnej nie mogę bo nie mam
    pieniędzy. Jak dostanę to natychmiast dokonam płatności. Komornik pyta, czy
    mam jakiś majątek, który ewentualnie mógłby zająć. Tu przerwijmy.
    Teraz ja idę do komornika i przekazuję mu wyrok sądu dotyczący moich
    należności. Komornik pyta, co ma dłużnik w sensie konta bankowe,
    nieruchomości, ruchomości itd. Pyta o to mnie, jak ja mógłbym lub miał
    uprawnienia, żeby się tego dowiedzieć. Oczywiście sam nic w tej sprawie nie
    robi, bo po co?

    Teraz pytanie: kto tu jest durniem, ja czy komornik? Może system prawny?

    Efekt jest taki, że mnie za około 8000 PLN straszą pozbawieniem wolności
    albo pracami społecznie użytecznymi, a mój dłużnik za 2.000.000 PLN
    ukrywający się, chodzi spokojnie po ulicach i próbuje naciągać innych ludzi.

    K....A - o co tu chodzi?