  • 1. Data: 2002-07-30 11:49:50
    Temat: Re: Kolizja drogowa
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krzys" <k...@p...fm> wrote in message news:ai5u4s$e6j$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    > Skrecajac w droge podporzadkowanej zostal uderzony w bok przez samochod
    > ktory go w tym momencie zaczal wyprzedzac, droga oznakowana, teren
    > zabudowany, dlugosc hamowania samochodu ktory go uderzyl okolo 14 m.
    > Policjant ktory przybyl probowal mu wmowic przebieg zdarzenia i obarczyc
    go
    > wina. On nie zgodzil sie i sprawa zostala skierowana do sadu. Czy ma on
    > prawo wgladu w akta sprawy i dlaczego policja utrudnia uzyskanie
    > jakichkolwiek informacji na temat tego zdarzenia. Jakie wogole ma prawa i

    jesli sprawa jest juz w sadzie, moze isc do sekretariatu i powiedziec,
    ze chce uzyskac wglad do akt...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-31 08:18:07
    Od: "Robert Walczak" <r...@N...poczta.gazeta.pl>

    Polecam lekturę Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia, art. 38 tego
    kodeksu odsyła m.in do art. 156 par 1-4 Kodeksu postępowania karnego. Art.
    156 KPK:
    Art. 156. § 1. Stronom, obrońcom, pełnomocnikom i przedstawicielom ustawowym
    udostępnia się akta sprawy sądowej i daje możność sporządzenia z nich
    odpisów. Za zgodą prezesa sądu akta te mogą być udostępnione również innym
    osobom.
    § 2. Na wniosek obrońcy lub oskarżonego i na ich koszt wydaje się kserokopie
    dokumentów z akt sprawy.
    § 3. Prezes sądu może w razie uzasadnionej potrzeby zarządzić wydanie
    uwierzytelnionych odpisów z akt sprawy.
    § 4. Jeżeli zachodzi niebezpieczeństwo ujawnienia tajemnicy państwowej,
    przeglądanie akt, sporządzanie odpisów i kserokopii odbywa się z zachowaniem
    rygorów określonych przez prezesa sądu lub sąd. Uwierzytelnionych odpisów i
    kserokopii nie wydaje się, chyba że ustawa stanowi inaczej.

  • 4. Data: 2002-07-31 08:44:55
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > jesli sprawa jest juz w sadzie, moze isc do sekretariatu i powiedziec,
    > ze chce uzyskac wglad do akt...

    jesli jest strona:-)

    bo jak nie - to musi miec pelnomocnictwo potwierdzonhe notarialnie i wtedy
    przewodniczacy moze sie zgodzic a moze nie - na udostepnienie do wgladu akt!

    czasami mi rece opadaja:-(

    ania

  • 5. Data: 2002-07-31 08:58:31
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "ania" <a...@e...pl_#@!%> wrote in message

    > jesli jest strona:-)

    Jesli sprawa jest przecieko niemu - to jest.
    Jesli jest pokrzywdzonym, to tez jest.

> [...]
    > przewodniczacy moze sie zgodzic a moze nie - na udostepnienie do wgladu

    Mysle, ze policjant powinien poinformowac go o jego prawach.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-07-31 09:10:16
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Jesli sprawa jest przecieko niemu - to jest.
    > Jesli jest pokrzywdzonym, to tez jest.
    tak tak, mowie tylko o pelnomocnictwie, bo chcialam isc i posprawdzac akta
    mojego meza (bo on nie ma czasu!), wypisalismy upowaznienie, i odeslano mnie
    z kwitkiem

    bo w pierwszej wersji bylo: ze w sprawach karnych nie ma pelnomocnictw!, po
    moim wielkim zdziwieniu okazalo sie ze sa, ale tak jak napisalam
    potwierdzone notarialnie i wtedy dopiero przewodniczacy moze ale nie musi mi
    udostepnic akt! (czytaj - nie udostepni)

    ania