  • 1. Data: 2006-03-12 16:40:02
    Temat: Kolizja a zgloszenie szkody do ubezpieczyciela
    Od: a...@g...com

    Witam,

    z gory przepraszam ze bez polskich literek ale mam chwilowe problemy

    Borykam sie z malym problemem i chcialbym sie poradzic. Dwa tygodnie
    temu znajomy jadac za mna samochodem przy dojezdzie do skrzyzowania
    (znak STOP) wjechal w tyl mojego samochodu - rezultat podrapany
    zderzak, pogieta klapa tak ze nadawalo sie do warsztatu. Zrobilem blad
    ze nie podpisalem z nim zadnej umowy. Bardzo chcial zalatwic to
    polubownie zeby nie zglaszac do jego ubezpieczyciela. Samochod zostal w
    tydzien zrobiony, mam jeszcze zdjecia z dnia w ktorym to sie stalo.

    Do sedna sprawy: teraz znajomy wypiera sie ze to nie byla jego wina i
    mozemy isc z tym na policje. Dowiedzialem sie ze po dwoch tygodniach
    nie moze zostac juz ukarany mandatem a jedynie sprawa moze trafic do
    sadu i moze poniesc jakies koszta ale mi nic nie zostanie zwrocone.

    Chcialbym sie dowiedziec, czy majac zdjecia i swiadkow kolizji moge
    teraz zglosic szkode do PZU i probowac odzyskac pieniadze za zrobienie
    samochodu?

    Dziekuje za zainteresowanie i odpowiedzi.
    --
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 2. Data: 2006-03-12 16:43:49
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Chcialbym sie dowiedziec, czy majac zdjecia i swiadkow kolizji moge
    > teraz zglosic szkode do PZU i probowac odzyskac pieniadze za zrobienie
    > samochodu?

    Tak, mozesz.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-03-12 16:44:13
    Od: Artur <a...@o...ath.cx>

    a...@g...com wrote:

    > Chcialbym sie dowiedziec, czy majac zdjecia i swiadkow kolizji moge
    > teraz zglosic szkode do PZU i probowac odzyskac pieniadze za zrobienie
    > samochodu?

    Aha, dodam jeszcze tyle, że posiadam rachunki za materiały i wykonaną pracę.

    --
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 4. Data: 2006-03-12 16:57:51
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@N...op.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, mozesz.
    Zapomniales dodac , ze w pzu wysylaja "papiery" do sprawcy , aby potwierdzil
    zdarzenie.
    Jezeli nie potwierdzi , moze byc ciekawie...
    K.

  • 5. Data: 2006-03-12 17:01:14
    Od: Artur <a...@o...ath.cx>

    Krzysztof wrote:
    > Zapomniales dodac , ze w pzu wysylaja "papiery" do sprawcy , aby
    > potwierdzil zdarzenie.
    > Jezeli nie potwierdzi , moze byc ciekawie...
    > K.
    Mam dwóch świadków którzy widzieli to z chodnika i w samochodzie znajomego
    jechali tak samo moi znajomi. On sam przyznaje się do zdarzenia ale swojej
    winy tam nie widzi tylko moją że za mocno hamowałem (był STOP) i było
    ślisko a on nie wyhamował.

    --
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 6. Data: 2006-03-12 17:33:41
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Zapomniales dodac , ze w pzu wysylaja "papiery" do sprawcy , aby potwierdzil

    Odpowiedziałem wprost na pytanie. Nie zapomnialem niczego dodac :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2006-03-12 17:49:39
    Od: Artur <a...@o...ath.cx>

    KrzysiekPP wrote:

    > Odpowiedziałem wprost na pytanie. Nie zapomnialem niczego dodac :)

    Słabo sprecyzowałem widocznie ;) Napisałem jeszcze na priva, dzięki z
    góry :)

    --
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 8. Data: 2006-03-12 21:02:32
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Artur napisał(a):

> [...]
    > jechali tak samo moi znajomi. On sam przyznaje się do zdarzenia ale swojej
    > winy tam nie widzi tylko moją że za mocno hamowałem (był STOP) i było

    Przyznaje się do wjechania w Twój tył i twierdzi, że to Twoja wina? Jak
    już załatwisz z nim sprawę to trzymaj się od niego z dala bo to niezły
    przygłup jest.
    Świadków masz, on się przyznaje, sprawa wygrana.

  • 9. Data: 2006-03-12 21:11:00
    Od: Artur <a...@o...ath.cx>

    seba wrote:

    > Przyznaje się do wjechania w Twój tył i twierdzi, że to Twoja wina? Jak
    > już załatwisz z nim sprawę to trzymaj się od niego z dala bo to niezły
    > przygłup jest.
    Mówi że wina jest nasza bo ja się zatrzymałem przed linią zatrzymania a było
    ślisko to on wyciął we mnie. Twierdzi że ja byłem inicjatorem i argumenty
    że każdy kto wjeżdża w tył jest winny nie trafiają do niego - bo ja się
    zatrzymałem wcześniej. Śmieszne - wiem dlatego chcę sprawę rozwiązać w inny
    sposób.
    > Świadków masz, on się przyznaje, sprawa wygrana.
    Wiem tylko martwi mnie fakt że jest 2 tygodnie po zdarzeniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 10. Data: 2006-03-12 21:15:53
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Artur wrote:
    > Twierdzi że ja byłem inicjatorem i argumenty
    > że każdy kto wjeżdża w tył jest winny nie trafiają do niego

    Do mnie też nie. Do autorów art. 19 ust. 2 pkt 2 pord także nie.

    Co nie znaczy że uważam, że Ty spowodowałeś stłuczkę. Twierdzę tylko że
    to nienajlepsza argumentacja.