    From: "Anka K" <b...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [Kodeks rodzinny] Art 12 - unieważnienie małżeństwa
    Date: Tue, 13 Feb 2007 21:38:35 +0100

    Witam grupowiczów,
    kiedyś już otrzymałam w mojej sprawie konkretną odpowiedź, liczę na jeszcze
    jedną.
    Mam pytanie dot. art 12 par. 3 kodeksu rodzinnego, który mówi, że nie można
    unieważnić małżeństwa, gdy choroba psychiczna ustała.
    Mąż, który początkowo godził się na unieważnienie, zmienił zdanie i powołuje
    się na ten paragraf.
    Czy może się powołać na ten paragraf, jeśli biegły orzekł, że w dniu
    zawarcia małżeństwa oraz w dniu złożenia pozwu (3 miesiące po zawarciu) mąż
    był chory psychicznie, ale obecnie (a więc 2 lata po zawarciu) nie zdradza
    już objawów choroby?
    Innymi słowy, czy przy ustalaniu, czy choroba psychiczna ustała, sąd weźmie
    pod uwagę dzień złożenia pozwu, czy dzień ogłoszenia wyroku?
    Pozdrawiam
    Anka