  • 1. Data: 2004-03-21 19:32:20
    Temat: Kodeks pracy - urlopy wypoczynkowe???
    Od: "...::guessWho::.." <w...@g...pl>

    Mam problem z ustaleniem należnych dni urlopu wypoczynkowego dla pracownika,
    który został zatrudniony na cały etat w lipcu 2003 r. na czas określony 6
    miesięcy . Następnie w styczniu przedłużono umowę na kolejne 12 miesięcy ale
    od lutego 2004 r. pracuje na 1/2 etatu. Według starego Kodeksu pracy,
    pracownik nabywa prawo do połowy urlopu po przepracowaniu 6 m-cy. Rozumiem
    że pracownik w styczniu 2004 r. nabył prawo do 13 dni urlopu ale jak mam
    teraz podejść do drugiej połowy urlopu. Czy pracownik nabędzie prawo do
    wykorzystania kolejnych 13 dni w lipcu 2004 r.? Czy mam już stosować nowe
    przepisy Kodeksu pracy i liczyć urlop proporcjonalnie? Jak rozliczać urlop
    tj. 13 dni jeśli teraz pracownik pracuje na 1/2 etatu czyli 4 godziny
    dziennie?
    Proszę o wyjaśnienie sytuacji i wskazanie ile teraz pracownikowi należy się
    dni urlopu, kiedy nabędzie prawo do całego urlopu i jak rozliczyć udzielony
    urlop.

    Z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2004-03-22 01:09:16
    Temat: Re: Kodeks pracy - urlopy wypoczynkowe???
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Sprawa istotna: czy pracownik ma już staż pracy u poprzednich
    pracodawców (jaki okres, jakie wykształcenie), czy też dopiero 1 lipca
    2003 r. podjął swoją pierwszą pracę. Czy umowa o pracę co najmniej do
    końca 2004 r.?
    Znając te dane, będzie można odpowiedzieć na zadane pytanie o urlop
    wypoczynkowy.

    Pozdrawiam

    wa